01-02-2011, 22:43 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-02-2011, 22:53 PM ja muutjaks oli valdo.)
Kardan, et Sa eesti keeles ei leia, v.a. mõned põhjalikumad hübriidautode tootetutvustused, kus on Atkinsoini tsüklit veidi ehk lahti kirjutatud. Pead ikka inglise keelest tõlkima.
Tegelikult ei saa rangelt võttes rääkida Atkinsoni mootorist, vaid Aktinsoni tsüklist traditsioonilisel neljataktilisel sisepõlemismootoril, mille eripäraks on tavalisega võrreldes muudetud gaasijaotusfaasid. Täpsemalt - töötakt on tavalisest pikem, sisselaskeklapp suletakse (kolvi seisu suhtes)tavalisest hiljem ja väljalaskeklapp avatakse hiljem. Tulemuseks on kütuse efektiivsem kasutamine keskmistel pööretel. Miinuseks on ebaefektiivne töö keskmisest erinevatel pööretel (nt täielik sobimatus suurtel pööretel) ja väike erivõimsus. Need olid põhipõhjusteks, miks Atkinsoni tsükkel hakkas maailmas läbi lööma alles seoses hübriidsõidukitega, kus sisepõlemismootor töötab koos elektrimootoriga ja pöörete suurt varieerimist ei ole enam seetõttu vaja.
Usun, et leiad netist terminite "Atkinson cycle" "hybrid vehicle", "hybrid, electric drivetrain" jt alt kõik vajaliku baasteabe tööpõhimõtete, eripärade jm kohta.
Tegelikult ei saa rangelt võttes rääkida Atkinsoni mootorist, vaid Aktinsoni tsüklist traditsioonilisel neljataktilisel sisepõlemismootoril, mille eripäraks on tavalisega võrreldes muudetud gaasijaotusfaasid. Täpsemalt - töötakt on tavalisest pikem, sisselaskeklapp suletakse (kolvi seisu suhtes)tavalisest hiljem ja väljalaskeklapp avatakse hiljem. Tulemuseks on kütuse efektiivsem kasutamine keskmistel pööretel. Miinuseks on ebaefektiivne töö keskmisest erinevatel pööretel (nt täielik sobimatus suurtel pööretel) ja väike erivõimsus. Need olid põhipõhjusteks, miks Atkinsoni tsükkel hakkas maailmas läbi lööma alles seoses hübriidsõidukitega, kus sisepõlemismootor töötab koos elektrimootoriga ja pöörete suurt varieerimist ei ole enam seetõttu vaja.
Usun, et leiad netist terminite "Atkinson cycle" "hybrid vehicle", "hybrid, electric drivetrain" jt alt kõik vajaliku baasteabe tööpõhimõtete, eripärade jm kohta.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18