26-02-2011, 15:03 PM
(26-02-2011, 14:33 PM)vootele Kirjutas: Kas see on 100% õige info, et karastatud vedru ei õnnestu allpool karastustemperatuuri lühemaks saada?
Siin võiks küll mõni termilise töötluse spetsialist sõna võtta.
Ma lähen otsin paar raamatut ülesse ja siis kirjutan täpselt ja konkreetselt aga asja kuldreegel on see,et :
*Karastamine toimub metlli kiire jahutamise tulemusena,mis lubab ka toatemperatuuril omada sama struktuuri nagu seda on 650C juures.
*Näiteks võttes tavalise süsinikterasest pulga,mis on karstatud siis tema karastus tuleb "maha" juba kuskil 225C juures kuna struktuur muutub tagasi.
*Seega olenevalt legeerituse astmest on vaja kuumutada vedruterast,et vabaneda karastusest kuid mitte nii suure temperatuuri juures kui seda oli karastamiseks vaja. Asja nimi on lõõmutus ja normaliseerimine,mis võtab karastuse maha ja vähendab sisepingeid.