03-03-2011, 14:46 PM
Hakkasin internetist otsima ja leidsin isegi moderniseeritud D-144,mis kannab juba nime D-145T http://www.ziand.com/gallery/thumbnails.php?album=101 . Samat lehte uurides leiab igast pilte ka uute MTZide kohta ja muud põnevat nagu võltsitud varuosad jne.
Üldiselt tekkis ka üks väga tähtis küsimus.Nimelt sõltub diiselmootori võimsus ja ökonoomsus surveastmest,eriti vabalthingava puhul. Ja mulle on silma jäänud kuskilt raamatust nagu näiteks D-144 oli mõeldud kasutamaks diiselkütust tsetaanarvuga 40-50,sellest ka 16.5 surveaste. Teame ju et tänapäeval on surveastmed juba kuni 22-24 ja seda turbomootorite puhul. Euroopa liidus müüdavatel kütustel peab tsetaanarv vähemalt 49 olema ja tsetaanindeks 46. Seega kui silindri lühemaks tegemisel ehk surveastme tõstmisel peaks natukene mootori näitajaid parandama. Oskab keegi miskit tarka öelda et kas üldse on võimalik D-144 surveastet tõsta kuna siis peaks ju nukkvõlli ajastus ka paigast minema jne.
Üldiselt tekkis ka üks väga tähtis küsimus.Nimelt sõltub diiselmootori võimsus ja ökonoomsus surveastmest,eriti vabalthingava puhul. Ja mulle on silma jäänud kuskilt raamatust nagu näiteks D-144 oli mõeldud kasutamaks diiselkütust tsetaanarvuga 40-50,sellest ka 16.5 surveaste. Teame ju et tänapäeval on surveastmed juba kuni 22-24 ja seda turbomootorite puhul. Euroopa liidus müüdavatel kütustel peab tsetaanarv vähemalt 49 olema ja tsetaanindeks 46. Seega kui silindri lühemaks tegemisel ehk surveastme tõstmisel peaks natukene mootori näitajaid parandama. Oskab keegi miskit tarka öelda et kas üldse on võimalik D-144 surveastet tõsta kuna siis peaks ju nukkvõlli ajastus ka paigast minema jne.