08-03-2011, 20:22 PM
(08-03-2011, 18:48 PM)manic Kirjutas: Rudoni osas on tõde praegu veel "kusagil seal". Saksa rattaks on seda reklaamides korduvalt nimetatud. Rudolf Niibo enda töökoja olemasolu kohta pole seni andmeid. On võimalik, et Niibo tellis rattad Eestist või välismaalt, võib-olla eri aegadel erinevatelt valmistajatelt.
Kuna valmis rataste tollid olid (erinevalt osadest) kõrged, siis vaevalt hr. Niibo tõi sisse valmis rattaid. Pigem siiski osi, mis lasi kohapeal kokku monteerida.
Ja kuidas seletada siis ikkagi seda fakti, et Niibo patenteeris kiirekujulised raamitugevdused oma leutisena nii Eesti Patendiametis kui ka Läti Patendiametis (vastavalt 1928 ja 1930)? Seda on mõtet teha siiski vaid juhul, kui Sul on mingi võimalus lasta kusagil teha midagi spetsiifilist ja Sulle ainuomast (patenteeritut).
Ma ei tea, et peale Rudoni oleks selliseid kiirekujulisi tugevdusi mujal kasutatud.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18