27-03-2011, 23:08 PM
Probleem huvitab teisigi. Aga nagu alati, need kes teavad, need on vait ja ega keegi eriti ei tea ka.
Ei tea ka mina, tehnilist taipu ja loogilist mõtlemist omamata (küll aga omades tehnilist haridust tõendavat dokumenti! ) ei suuda mina seda klassikalist küsimust lahti mõtestada.
Teatud grupp spetsialiste suhtub väga valuliselt kolvi kaalu suurenemisse, kolvivalmistaja juurde minnes tõmmatakse vilunud liigutusega hõlma alt välja elektronkaal ja hakatakse uut kaupa kaaluma...
Kui remonditud mootri töös midagi ei laabu, hakatakse kolvi kaalu üle irisema...
Samas on sellised näited elust - tänapäeva rolleritele pannakse uued silindrid /kolvid koos sõrmedega, ja pannakse muidugi suuremad ja jämedamad, pöörded on kaunis suured, asjad käivad kui kellavärk...
Näide "minu teemast" - NSU 175/201/251 Z 1930 aasta mudel. Teooria järgi peaks neil olema üks väntvõll ja erinevad kolvid/sõrmed muidugi. (Praktikas ei pruugi see nii olla, tegelen praegu selle küsimusega).
Lisaks on väntmehanismiga seotud otseselt hooratas või generaatori rootor. Samas on see sümmeetriline koost ja staatilisele tasakaalustamisele ilmselt mingit erilist mõju ei avalda.
Niisiis, teooria ütleb - väntmehanismi liikuvate osade kaalu muutumisele peab järgnema nende vastastikune tasakaalustamine. Ja need osad on hooratas ehk väntvõll, keps, kolb ja sõrm. Samas loetakse asi rahuldavaks, kui suhe on teatud piirides. Mida suuremad pöörded, seda täpsem peab asi olema.
Statilist tasakaalustamist on kirjeldatud esimestes Arseni Palu mootorrattaraamatutes, vähemalt teises trükis, aastal 1951.
Segane värk, ma ütleks...
Ei tea ka mina, tehnilist taipu ja loogilist mõtlemist omamata (küll aga omades tehnilist haridust tõendavat dokumenti! ) ei suuda mina seda klassikalist küsimust lahti mõtestada.
Teatud grupp spetsialiste suhtub väga valuliselt kolvi kaalu suurenemisse, kolvivalmistaja juurde minnes tõmmatakse vilunud liigutusega hõlma alt välja elektronkaal ja hakatakse uut kaupa kaaluma...
Kui remonditud mootri töös midagi ei laabu, hakatakse kolvi kaalu üle irisema...
Samas on sellised näited elust - tänapäeva rolleritele pannakse uued silindrid /kolvid koos sõrmedega, ja pannakse muidugi suuremad ja jämedamad, pöörded on kaunis suured, asjad käivad kui kellavärk...
Näide "minu teemast" - NSU 175/201/251 Z 1930 aasta mudel. Teooria järgi peaks neil olema üks väntvõll ja erinevad kolvid/sõrmed muidugi. (Praktikas ei pruugi see nii olla, tegelen praegu selle küsimusega).
Lisaks on väntmehanismiga seotud otseselt hooratas või generaatori rootor. Samas on see sümmeetriline koost ja staatilisele tasakaalustamisele ilmselt mingit erilist mõju ei avalda.
Niisiis, teooria ütleb - väntmehanismi liikuvate osade kaalu muutumisele peab järgnema nende vastastikune tasakaalustamine. Ja need osad on hooratas ehk väntvõll, keps, kolb ja sõrm. Samas loetakse asi rahuldavaks, kui suhe on teatud piirides. Mida suuremad pöörded, seda täpsem peab asi olema.
Statilist tasakaalustamist on kirjeldatud esimestes Arseni Palu mootorrattaraamatutes, vähemalt teises trükis, aastal 1951.
Segane värk, ma ütleks...