28-03-2011, 09:35 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-03-2011, 09:36 AM ja muutjaks oli heiki.)
Tänud kõigile!
Võtmeküsimus ilmselt ongi et kas väntvõlli põsepaksenduste mass on arvutatud koos kepsu, sõrme ja kolviga või ainult mõnega neist. Kaalumisega seda teada ei saa, jääbki üle ainult teooria või praktiline kogemus.
Kolvisõrme kaalu erinevuse vähendamine on tehniliselt teostatav, uus sõrm (15x56mm, mingi vanema tüübi Jawa) on originaalist oluliselt paksema seinaga ja 1mm pikem. Samas on mul analoogsete DKW mootorite sõrmesid kogunenud mitu ja kaalud kõiguvad vahemikus 34...52 g sõltuvalt sõrme fikseerimise tüübist (kergeim on kahepoolsete stopperrõngastega ja raskeim ühepoolse pronksist otsakorgiga).
Kolvi kergemaks tegemine tundub mulle märksa keerulisem ülesanne, seal ei paista olema selliseid kohti kust massi vähendada. Ilmselt on ka ninakolvi enda massikese mingisse vajalikku kohta rihitud.
Kui saaks kindluse kas selle küsimusega on üldse vaja pead vaevata, aitaks taastada unerahu.
Võtmeküsimus ilmselt ongi et kas väntvõlli põsepaksenduste mass on arvutatud koos kepsu, sõrme ja kolviga või ainult mõnega neist. Kaalumisega seda teada ei saa, jääbki üle ainult teooria või praktiline kogemus.
Kolvisõrme kaalu erinevuse vähendamine on tehniliselt teostatav, uus sõrm (15x56mm, mingi vanema tüübi Jawa) on originaalist oluliselt paksema seinaga ja 1mm pikem. Samas on mul analoogsete DKW mootorite sõrmesid kogunenud mitu ja kaalud kõiguvad vahemikus 34...52 g sõltuvalt sõrme fikseerimise tüübist (kergeim on kahepoolsete stopperrõngastega ja raskeim ühepoolse pronksist otsakorgiga).
Kolvi kergemaks tegemine tundub mulle märksa keerulisem ülesanne, seal ei paista olema selliseid kohti kust massi vähendada. Ilmselt on ka ninakolvi enda massikese mingisse vajalikku kohta rihitud.
Kui saaks kindluse kas selle küsimusega on üldse vaja pead vaevata, aitaks taastada unerahu.