28-03-2011, 10:11 AM
Mitmesilindrilise mootori puhul on see tõesti nii - kõik kolvid peavad olema vibratsiooni vältimiseks üheraskused ja kui mõni kolb on vaja välja vahetada, vahetatakse kõik kolvid, kaaludes ja valides neid et kõik oleks ühe raskusega. Sama reegel kehtib ka kepsude kohta - vahetatakse kõik või valitakse kaalult samasugune.
Kuid kui uus kolvikomplekt saab olema kas kergem või raskem kui varasemad kolvid? Näiteks puuritakse hülsid mitu remontmõõtu suuremaks, siis võib arvata et uued kolvid saavad olema läbimõõdu suurenemise tõttu raskemad kui eelmised, kuid väntvõlli ju keegi sellepärast tasakaalustama ei hakka, seda tehakse ikka ilma kepsude ja kolbideta. Väntvõll on pöörlev mass, keps-kolb-sõrm mitte.
Kuid kui uus kolvikomplekt saab olema kas kergem või raskem kui varasemad kolvid? Näiteks puuritakse hülsid mitu remontmõõtu suuremaks, siis võib arvata et uued kolvid saavad olema läbimõõdu suurenemise tõttu raskemad kui eelmised, kuid väntvõlli ju keegi sellepärast tasakaalustama ei hakka, seda tehakse ikka ilma kepsude ja kolbideta. Väntvõll on pöörlev mass, keps-kolb-sõrm mitte.