29-03-2011, 19:55 PM
(29-03-2011, 18:46 PM)diesel Kirjutas: tasakaalustada tuleks asi ikke tükkis kepsu-kolvi-sõrme-rõngastega.
a hoopis iseasi on, et eestimaal seukest asja teha minu teada ei saa.
ligem variant vast soome saatmine.
vända otsa käivad pöörlevad vidinad võib eraldi tasakaalustada, kooslus jääb tasakaalu, kui komponendid kõik nulli aetud.
Miks ei saa?
Jutt käib siiski ühesilindrilisest mootorist ja selle vänta saab staatiliselt tasakaalustada väga edukalt igaüks kodus.
Keps jagatakse niisama nagu automootorilgi pöörlevaks ja ülesalla liikuvaks massiks, millele lisandub kolvi kaal.
Kui väntvõlli vastukaalud on sama kaaluga kui kepsu pöörlev mass, siis on väntvõll tasakaalus 0 ja 180 kraadi juures ja ülejäänud ringil pole.
Üldise tasakaalu parandamiseks lisatakse vastukaalule veel näiteks 50% edasitagasi liikuvast massist ja siis on tasakaalutegur 50% ja inertsijõud on tasakaalustatud 90 ja 270 kraadi juures.Kumbki variant pole suurte pööretega mootori juures hea ja siin tuleb teha sobiv kompromiss võimalikult väikse vibratsiooni saavutamiseks.Vanad raamatud räägivad tasakaalutegurist 0,5-0,6.Suuremate pööretega mootoril jääb see kuhugi
0,45-0,30 kanti ja sõltub paljudest teistest teguritest.Näiteks surveastmest.
Nüüd jääb veel üle kinnitada vändakaela vastasküljele samale raadiusele sobiva kaaluga raskus, asetada väntvõll otstega näiteks kahe loodis prisma peale ja asuda tasakaalustama.