04-04-2011, 10:29 AM
Diislil võib olla sisselaskes klapp. Näiteks 2.5l transitil (peugeot mootor siis) on sisselaskes klapp mis töötab koos EGR-iga - kui egr läheb lahti tõmmatakse filtri poolt õhu sissepääs kinni. Kui vanal mootoril EGR kinni panna, tuleb klapp kas fikseerida avatud asendis või veel parem minema visata. Vastasel korral on klapp vaikimisi kinni ja tahmalont tagant on tagatud. Pidurivõimu jaoks on aga vaakumpump geneka taga.
Diislil ei teki vaakumit normaaloludes sisselaskes sellepärast, et sisselase on ühtlase läbimõõduga. Tuletage koolifüüsikat meelde - hõrendus ja surve tekkisid gaasi (õhu) voolukiiruse muutumise tõttu. Samal põhimõttel tekitab näiteks lennuki tiib tõstejõudu. Diislilt saaks sisselaskest vaakumit võtta, kui sinna teha üks kitsam düüs sisse, aga see võtaks mootorilt jõu ära. Üldse on diisel väga tundlik sisse- ja väljalaske takistuse osas - takistuse tekkimisel kaob jõud ära.
Diislil ei teki vaakumit normaaloludes sisselaskes sellepärast, et sisselase on ühtlase läbimõõduga. Tuletage koolifüüsikat meelde - hõrendus ja surve tekkisid gaasi (õhu) voolukiiruse muutumise tõttu. Samal põhimõttel tekitab näiteks lennuki tiib tõstejõudu. Diislilt saaks sisselaskest vaakumit võtta, kui sinna teha üks kitsam düüs sisse, aga see võtaks mootorilt jõu ära. Üldse on diisel väga tundlik sisse- ja väljalaske takistuse osas - takistuse tekkimisel kaob jõud ära.