08-04-2011, 15:06 PM
Kui tahta kütust säästa, siis tuleks sõita väheste silindrite arvuga (3-4 silindrit) ja vähese töömahuga autodega.
Kümme aastat tagasi, kui autodel oli käike ja elektroonikat vähe, paljastus vägagi selgelt silindrite arvu ja kütusekulu seos:
1) VW Lupo 3 silindrilise diisliga = 3 liitrit maanteel
2) VW Lupo 4 silindrilise diisliga = 4 liitrit maanteel
3) VW Passat 4 silindrilise diisliga = 4 liitrit maanteel.
4) bmw 520 4 silindrilise diisliga = 4 liitrit maanteel.
5) bmw 530 6 silindrilise diisliga = 6 liitrit maanteel
6) bmw 730 6 silindrilise diisliga = 6 liitrit maanteel
7) bmw 740 8 silindrilise diisliga = 8 liitrit maanteel.
8) vw phaethon 10 silindrilise diisliga = 10 liitrit maanteel.
Ehk iga silinder = 1 liiter kütusekulu maantesõidul - seega mida vähem silindreid, seda säästlikum auto.
Linnasõidul on kütusekulu võrdeline auto massiga - ehk kui linnasõidus tahta ökonoomselt sõita, siis kasutage "väikseid naistekaid" raskete dziipide asemel.
Tänapäeval saab 8 käiguliste ja multitronic käigukastidega luua olukorra, kus V12 mootor töötab 90-ga maanteel sõites "enamvähem tühikäigul" ja saab kuidagi 6 liitrise kütusekuluga hakkama - kui aga natuke kiiremini sõita, siis hakkab mootor suurenenud pöörete tõttu jooma sama rõõmsalt, nagu 10 aastat tagasi.
Minumeelest on tobe rääkida mingist "säästmisest" V6, V8, V10 ja V12 mootorite juures.
Kui tahate "säästa", siis sõitke R3 või R4 mootoritega, ning säästke.