05-05-2011, 13:40 PM
Parim ja lollikindlaim järgiproovitud õlitus on siiski välise õlipaagiga.
0,5l mahuga paagi põhjast läheb õlitoru väntvõlli otsa ja karteri põhjast tulev toru on pealpool õlitaset.
Toimib selliselt, et paagi põhjast valgub õli vänta ja karteris tekkiv surve ajab
alt õli tagasi üles ja nn karterigaas väljub õlipaagi korgist.
Põhjast tulev toru võiks olla 10mm seest.
Õlituse kindlustamiseks peaks õlisamba kõrgus anumas olema suurem kui on maa vända tsentrist karteripõhja.
Toimib siis selliselt, et kaua seisnud kompressori korral valgub õli läbi vända karterisse.
Kui nüüd kompressor käivitada ja rõngaste vahelt hakkab õhku karterisse lekkima, siis hermeetilise karteri puhul surub see õhk õli üles paaki ja sealt hakkab see vänta valguma.
Seepärast saab õlitaset kontrollida paagis töötava kompressoriga, kui õli on paagis ja üle 0,5 liitri pole mõtet õli panna.
Kõik lihtne on geniaalne.
0,5l mahuga paagi põhjast läheb õlitoru väntvõlli otsa ja karteri põhjast tulev toru on pealpool õlitaset.
Toimib selliselt, et paagi põhjast valgub õli vänta ja karteris tekkiv surve ajab
alt õli tagasi üles ja nn karterigaas väljub õlipaagi korgist.
Põhjast tulev toru võiks olla 10mm seest.
Õlituse kindlustamiseks peaks õlisamba kõrgus anumas olema suurem kui on maa vända tsentrist karteripõhja.
Toimib siis selliselt, et kaua seisnud kompressori korral valgub õli läbi vända karterisse.
Kui nüüd kompressor käivitada ja rõngaste vahelt hakkab õhku karterisse lekkima, siis hermeetilise karteri puhul surub see õhk õli üles paaki ja sealt hakkab see vänta valguma.
Seepärast saab õlitaset kontrollida paagis töötava kompressoriga, kui õli on paagis ja üle 0,5 liitri pole mõtet õli panna.
Kõik lihtne on geniaalne.