18-05-2011, 10:25 AM
(18-05-2011, 09:52 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:(18-05-2011, 09:11 AM)_rein_ Kirjutas: Üks vahemärkus,sisselaskeklapp peab olema tehtud sisselaskeklapist ja väljalaskeklapp väljalaskeklapist.Materjalid erinevad.
Materjalid ei ole alati erinevad.
Nojah, mõlemad on tehtud "metallist".
Aga kui tõsiselt, siis selge on, et kui väljalaske klapp teha väljalaske omast, siis on õnnestumise protsent suurem. On ennast ka see küsimus huvitanud, nimelt on saanud teha lasta NSU 351 OSL-ile (lahtised klapid) mõlemad klapid GAZ veoauto sisselaske klappidest, kas ja kuidas sõita kannataks, ei tea ja vb ei saagi kunagi praktikas proovida...
Aga selline näide - vanemal NSU mudelil, rippklappidega TS, ilmselt ka enne seda T mudelil, on klapid täpselt ühtede mõõtmetega, aga kataloogis erineva numbri all. UUemal , rippklappidega OSL mudelil on ka klapid ühesugused ja ka kataloogis ühe šifriga. Nüüd küsimus - kas on rippklappidega NSU OSL mootoritel paremad jahutustingimused (vanem OSL nn. lahtiste klappidega, uuem suures alumiiniumkarteris ja parema õlitusega), või on sisselaskeklapp tehtud lihtsalt sellisest materjalist, et kannatab ka kuuma gaasi välja lasta. Lihtsalt detailid on ühtsustatud, standardiseeritud?
Loodan , et heietus haakub veidi teemaga. Muidugi on lihtsam kusagilt osta valmis klapid ja loota, et õigest asjast ja hästi tehtud, samas on arutlus asja ette läinud juhtudeks, kui keegi sobivaid klappe ei paku, st tegu mitte "üldlevinud ja massvalmistatud asjadega"