31-05-2011, 18:25 PM
(30-05-2011, 01:03 AM)nunu Kirjutas: MB2 on pööramise koha pealt mugavam, sest tal saab vasaku ratta ära lahutada (sinine kang parema käe all).
Kas tal on diferentsiaal ka siis olemas või toimub lihtsalt ratta lahutamine mingi nuudi kaudu?
Sain ka oma järelhaagise MB1 taha valmis, kus siis saab niites peal istuda. Tegin täpselt samamoodi, nagu ksf "nunu" piltidel eespool. Suuri platse on tõesti mugavam lasta, kui taga kõndida. Aga väheke järsemaid pöördeid saab teha ainult ühele poole, kus juba hein niidetud. Nimelt sellise haagis tüüpi asjaga see asi, et pöörates tagarattad lõikavad nurka ja sõkuvad heina maha. Kuna rootorniiduk ise enam seda heina üles ei tõsta tuulega, siis jäävad sellised koledad niitmata ribad järgi.
Vaja oleks ikka sellist asja, kus pööramisel taguots käiks esirataste kohapeal.
Saaks seda kahte moodi lahendada. Kas siis teha keskelt keeravaks, nagu näiteks T150K või siis teha raam jäik keskelt ja panna tagumised rattad pöörama nagu kombainidel või E-del.
Kes selliste masinatega kokku puutunud, võiks nõu anda, kumb lahendus parema pöörderaadiusega.
Veel omakorda saaks seda ainult tagarataste pööramist teha veel kahte moodi. Kas siis käändtelgedega või siis panna pöörama kogu sild koos teljega, nagu näiteks hobuvankril. Kumb lahendus siin parem?