18-06-2011, 14:36 PM
museoloogiliselt on ikka sedasi ,et konserveerimine on igati eelistatum ja ei aeta taga mitte tehaseseisundit, vaid konserveeritakse ka kasutamise käigus tehtud muudatused. Noh vene tehnika tuli tehasest ja läks talveks traktoristi kätte remonti, kus kõik lahti võeti ja uuesti korralikult kinni kruviti ning teadaolevatesse kohtadesse kohe tugevdused peale keevitati ja mõni sõlm ka kohe ümber/tugevamaks ehitati. Vaat sellised masina olemust kajastavad muudatused on museoloogilises mõttes vaja säilitada. Ja Valdo poolt soovitatud metoodika on kindlasti üsna õige. Samas on teatud olukordades eksponeerimiseks vaja ka nö klantspilti, noh kasvõi filimivõteteks jne aga neid ei saa kindlasti lugeda originaalideks, ennem on tegu replikatega, mille küljes on originaalosad.
Rain Rikas
Eesti Maanteemuuseumi peavarahoidja
rain.rikas@mnt.ee