31-07-2011, 18:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-07-2011, 19:16 PM ja muutjaks oli kass.)
Minul on ka küsimusi tekkinud. Kas on galvaaniline kate ikka kroom või on nikkel? Piltidelt ei oska eristada ja ei tea ka seda Wiklundi tootmist, millal kroom tuli ja millistel mudelitel jne...
Prooviks ka lihtsamatele küsimustele vastata..
Galvaniseeritavad detailid tuleb ikkagi laiali harutada, muidu ei saa ju ka vana galvaanilist katet maha ja detaile lihvida/poleerida, ilma nende operatsioonideta pole uuesti kroomimist/nikeldamist mõtet teha.
Raami otsi vb on kusagil paindlikus kohas (Narvas Broki juures?) võimalik teha, ei tea. Aga on kuuldud ühest jalgrattast, mille raami kunagi kusagil galvaniseeriti, hape jäi raami sisse ja mingil hetkel märkas omanik, et raamitorud on mõnest kohast väga õhukeseks muutunud, õieti polegi teisi enam...On olemas meetod - tampoongalvaanika, nühitakse elektrolüüdise tampooniga ainult vajalikke pindu, muu jääb puutumata. (see on teooria, kes ja kus seda võiks teha, ei tea).
Kodaraniplid (messingist) tulevad hästi lahti kui neile kuuma anda, parem oleks mitte lahtise tulega vaid näiteks süsielektroodiga elektriga kuumutada. Aga kuna valisid ikkagi ratta "uueks tegemise variandi", siis oleks vb üldse lihtsam uued kodarad panna, kui justei ole mingid erilised kodarad all. Mõned suured ja tunnustatud meistrid, kes taastavad jalgrattaid "seibitäpsusega" armastavad ka vahel näiteks roostevabu kodariad kasutada...
Sadulaneete peaks vähemalt teoreetiliselt olema võimalik siit - sealt välismaalt tellida/osta. Probleem võib tulla sadulanahaga, mis roostetanud neetide ümbert on muutunud hapraks, kõvaks jne...
Velo-classic? või kuidas seda kirjutatakse, internetipood, mis pakub vanajalgrattadetaile , nendel olid needid millalgi pakkumises küll, neid tuleks tellida sealt küll ja veel kui saab...
laagrikausside kohalt ei oska nõu anda, torutangidega ei maksaks punnitada, olen seda ka ise teinud, head ei tule üldjuhul. Eks tuleb leotada ja punnitada, vb sooja anda ja õigetpidi keerata, paremal pool jah "õiget pidi", vasakul pool vasak-keere.
Ise olen hulga rattajäänuseid lahti võtnud, kokku pole ühtegi pannud...
http://velo-classic.de/download.htm
Prooviks ka lihtsamatele küsimustele vastata..
Galvaniseeritavad detailid tuleb ikkagi laiali harutada, muidu ei saa ju ka vana galvaanilist katet maha ja detaile lihvida/poleerida, ilma nende operatsioonideta pole uuesti kroomimist/nikeldamist mõtet teha.
Raami otsi vb on kusagil paindlikus kohas (Narvas Broki juures?) võimalik teha, ei tea. Aga on kuuldud ühest jalgrattast, mille raami kunagi kusagil galvaniseeriti, hape jäi raami sisse ja mingil hetkel märkas omanik, et raamitorud on mõnest kohast väga õhukeseks muutunud, õieti polegi teisi enam...On olemas meetod - tampoongalvaanika, nühitakse elektrolüüdise tampooniga ainult vajalikke pindu, muu jääb puutumata. (see on teooria, kes ja kus seda võiks teha, ei tea).
Kodaraniplid (messingist) tulevad hästi lahti kui neile kuuma anda, parem oleks mitte lahtise tulega vaid näiteks süsielektroodiga elektriga kuumutada. Aga kuna valisid ikkagi ratta "uueks tegemise variandi", siis oleks vb üldse lihtsam uued kodarad panna, kui justei ole mingid erilised kodarad all. Mõned suured ja tunnustatud meistrid, kes taastavad jalgrattaid "seibitäpsusega" armastavad ka vahel näiteks roostevabu kodariad kasutada...
Sadulaneete peaks vähemalt teoreetiliselt olema võimalik siit - sealt välismaalt tellida/osta. Probleem võib tulla sadulanahaga, mis roostetanud neetide ümbert on muutunud hapraks, kõvaks jne...
Velo-classic? või kuidas seda kirjutatakse, internetipood, mis pakub vanajalgrattadetaile , nendel olid needid millalgi pakkumises küll, neid tuleks tellida sealt küll ja veel kui saab...
laagrikausside kohalt ei oska nõu anda, torutangidega ei maksaks punnitada, olen seda ka ise teinud, head ei tule üldjuhul. Eks tuleb leotada ja punnitada, vb sooja anda ja õigetpidi keerata, paremal pool jah "õiget pidi", vasakul pool vasak-keere.
Ise olen hulga rattajäänuseid lahti võtnud, kokku pole ühtegi pannud...
http://velo-classic.de/download.htm