21-08-2011, 20:49 PM
No näed, edu tuleb!
Sellele nn radikaalusele hoovale peaks lähenema nii, et määrdenippel välja keerata, natuke torkida ja alustuseks püüda mingit vedelamat ollust (MoS2, WD 40) vahele ajada ja seejärel korralikku määret panna.
Väga hea oleks see hoob üldse pesast välja võtta, puhastada ja määrida, aga minu arusaamist mööda seda sel juhul teha ei saa, kui sild traktoril küljes on.
Rooliotsad oleks küll mõistlik lahti võtta, puhastada-määrida ja vajadusel detailid vahetada. Kui korkide stoppertraadid ilusti paigas on ja neil tehasevärv peal, siis ei ole neid keegi traktori sünnist saati näppinud.
Nõukogude traktorite mõneti kurb saatus ongi tingitud sellest, et majandites oli olemas süsteem, spetsialistid ja võimalused korrektseks tehnohooldeks, aga samas said masinad parajat valu ja kõigil oli sügavalt poogen. Hiljem erakätesse sattudes vähenes küll töökoormus ja tekkis konkreetne peremees, aga temal ei pruukinud hooldamiseks jälle ressursse jaguda.
Aga ka liigne hoolikus ei ole alati hea. Mina tegin JUMZi rooli oma kätega raskeks nii, et korrektsuse huvides vahetasin ära käändtelgede puksid. Olin siis noor ja loll ega teadnud, et kõikvõimalikud pronkspuksid on põhimõtteliselt toorikud, mis vajavad järeltöötlust. Vägistasin käändteljed sisse ja ega nüüd muud mõistlikku teha ei olegi, kui oodata, mil ajapikku asi kergemaks läheb. Teine lugu juhtus roolivõimu remontides. Ostsin vastava tihendikomplekti ja panin ka võimendi kolvile uue kummirõnga ja mõlemale poole seda rõngast vastava plastseibi. Uued seibid tegid aga kolvi liikumise nii tuugaks (ja seega rooli raskeks) et ei jäänudki üle muud, kui vanad plastrõngad tagasi panna.
Sellele nn radikaalusele hoovale peaks lähenema nii, et määrdenippel välja keerata, natuke torkida ja alustuseks püüda mingit vedelamat ollust (MoS2, WD 40) vahele ajada ja seejärel korralikku määret panna.
Väga hea oleks see hoob üldse pesast välja võtta, puhastada ja määrida, aga minu arusaamist mööda seda sel juhul teha ei saa, kui sild traktoril küljes on.
Rooliotsad oleks küll mõistlik lahti võtta, puhastada-määrida ja vajadusel detailid vahetada. Kui korkide stoppertraadid ilusti paigas on ja neil tehasevärv peal, siis ei ole neid keegi traktori sünnist saati näppinud.
Nõukogude traktorite mõneti kurb saatus ongi tingitud sellest, et majandites oli olemas süsteem, spetsialistid ja võimalused korrektseks tehnohooldeks, aga samas said masinad parajat valu ja kõigil oli sügavalt poogen. Hiljem erakätesse sattudes vähenes küll töökoormus ja tekkis konkreetne peremees, aga temal ei pruukinud hooldamiseks jälle ressursse jaguda.
Aga ka liigne hoolikus ei ole alati hea. Mina tegin JUMZi rooli oma kätega raskeks nii, et korrektsuse huvides vahetasin ära käändtelgede puksid. Olin siis noor ja loll ega teadnud, et kõikvõimalikud pronkspuksid on põhimõtteliselt toorikud, mis vajavad järeltöötlust. Vägistasin käändteljed sisse ja ega nüüd muud mõistlikku teha ei olegi, kui oodata, mil ajapikku asi kergemaks läheb. Teine lugu juhtus roolivõimu remontides. Ostsin vastava tihendikomplekti ja panin ka võimendi kolvile uue kummirõnga ja mõlemale poole seda rõngast vastava plastseibi. Uued seibid tegid aga kolvi liikumise nii tuugaks (ja seega rooli raskeks) et ei jäänudki üle muud, kui vanad plastrõngad tagasi panna.