15-09-2011, 22:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-09-2011, 22:50 PM ja muutjaks oli valdo.)
(09-09-2011, 12:16 PM)Ostap Bender Kirjutas: Küsiks teadmameestelt ühe ostaehhees oleva ilusa ratta kohta :
"Puhastverd" Saar oma parimas headuses, st "pakendis" ehk uues sõitmata olekus

Sümptomid kõik klapivad - porilauaprofiil ja velgede-porilaudade kaunistused, pedaalid tähtedega P ja V (Saare markeeringus parem ja vasak), Pallas-ketikaitse jne. Riistakott ka Eesti töö, sama muster, mis minu 1941.a. Dollar-Sädel.
Raaminumber 8031, st tõenäoliselt 1940. Numbrite šrift "saarelik", st 100% kohapeal tehtud raam.
Esirumm Pränafa (nagu Saarel ikka), tagarumm üllatuslikult... NOVO! Ju siis polnud sõja rasketel aegadel sinna muud panna. S-kodarad (S nagu Saar). Sadul Stephan. Vändad üllatuslikult ümara profiiliga.
Teine üllatus on see, et kasutati vedrustusega esikahvlit. Ei oska seisukohta võtta, kas eritellimus, eripartii või erimudel. Kahvel tõen. eksporditud, värvitud siin, kuna kaunistused on identsed ülejäänud ratta kaunistustega. Leistangi eboniitotsad ilma igasuguste kirjadeta (Saar ise? Mingi partii eksport?)
No päris värvi- ega galvaanikaparandusteta ei pääse, aga neid on vaja teha üli-üli-üli-minimaalselt...

Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18