21-09-2011, 22:43 PM
(21-09-2011, 21:36 PM)valdo Kirjutas: ....Ää aja udu, ise sain load 70-ndatel ja 80-ndatel sõitsin ikka väga palju, sh vene vahet. Sellesinase turvavöö kasutamine oli ikka ennem erand kui reegel, eks miilitsat nähes ( tulede vilgutamine) pandi peale, kuid muidu ... massiliseks muutus nende vööde kasutamine alles uuel aastatuhandel.
Niiviisi, muide, õpetati meid 1970ndatel turvavöid kasutama. Toimis - igatahes 1980ndatel, mil enamik siinsetel teedel vuravaid sõiduautosid nendesinaste rihmadega juba varustet olid, siis neid reaalselt liikluses ka kasutati.
Aga õnnetuste ärahoidmisest ... meie praktiline liiklus põhineb autol, rattad ja tsiklid on tänapäeval mitte liiklusvahendid vaid eputamise asjad. Järelikult tuleb anda prioriteet autodele ja nõuda mittepraktilistelt hobitajatelt tööinimestele teeandmist. Autoroolis on väga raske märgata kiireltliikuvaid kaherattalisi, eriti kui nad liiguvad veel mingitel kõrvalistel "kergliiklusteedel" ja sealt äkki ilmuvad autoteed ületama. Üldine džentelmenlik põhimõte peaks liikluses olema: väiksem annab suuremale teed, st auto rongile, sõiduauto rekkale, tsikkel autole, jalgratas tsiklile jne jne kuna raskemat sõidukit on alati raskem peatada ja ka uuesti liikuma saada, mis toob kaasa meie keskonna veelgi suurema saastumise.
Kunagi oli julm nali- millal tuleb aeg kui keegi auto alla ei jää? Siis kui kuulutatakse välja, et autojuhtidele hakatakse maksma preemiat eeskirju rikkunud jalakäijate allaajamise eest!