11-10-2011, 22:58 PM
(11-10-2011, 21:23 PM)-maukar- Kirjutas: Kui ta lihtsalt selle tiftiga sinna haakesse panna, kas siis kuidagi üles-alla murdma ei hakka? Kas selle toru sees, kust tift läbi läheb peaks olema ka mingi puks või miskit. Kummist või muust materjalist. Või ongi metall-metalli vastu ja kõik.
Maukar
Eks ta murdma hakkab ikka. Aga tuleb teha lihtsalt paksemast metallist see tiisel, kuna pikkust on omajagu ja oht läbipainduda.
Kas see hark ikka motobloki küljes olemas, kuhu see tiisli ots vahele panna?
Kindlasti tuleb ka tiisel teha pööravaks vertikaalsuunas. Muidu nii, et kui üks motobloki ratas läheb üle mätta, siis teine õhus. Pööramine peaks olema aga piiratud, siis ei lase laiem käru kitsal motoblokil ümber minna.
Horisontaalsuunas pööramise võib ka näiteks laagri peale teha. Eks ta mingil määral vast aita lihtsustada sarvedest juhtimist. Aga üldiselt lihtsustab pööramist see, mida kitsamalt motoblokile rattad alla paned. MB2 vist saab ühe veoratta välja ka lülitada pööramise lihtsustamiseks, aga ega ta siis mingit koormat enam ei tõmba ka ühe rattaga.
Kunagi jäi mingist aiafoorumist aga selline leiutis silma, nagu allpool.
Selline lahendus koos käruga on hoopis tõsisema tõmbejõuga, kuna teistpidi keeratult veavad nüüd põka tagarattad.
Sellise lahendusega ei pea enam suuremast mäest koormaga tagurpidi üles sõitma.