Uus liiklusseadus jalgratastest
#16

(22-09-2011, 17:43 PM)Even Kirjutas:  Kahe otsaga asi. Ise liiklen tihti pealinnas rattaga ja selliseid olukordi on tihti. Lähenen vöötrajale, auto aeglustab, arvestan sellega, et autojuht tahab mulle teed anda (kuigi tal sellist kohustust pole). Kui siis juht arvab, et hakkab uuesti kiirendama ja mulle teed ei anna, on õnnetus kerge tulema. Muidugi tuleb kõigi võimalustega ka ise arvestada. Siiani on autojuhid väga arvestavalt käitunud ja annavad ka ratta seljas olevale liiklejale teed. Tänud Teile!

Tegelikult autojuht loomulikult aeglustab käiku, nähes kõrvalt ülekäigurajale (jalakäijatega võrreldes) üsna suure kiirusega lähenevat jalgratturit, kuna eales ju ei tea, kas too kavatseb täita oma kohustust autole teed anda või mitte - isegi kui autojuht võimalikus õnnetuses süüdi ei jää, siis kellele seda jama (kõiksugu kaasnevaid ametlikke asjaajamisi jne.) vaja on.

Tegelikult ongi tekkinud olukord, kus suur osa autojuhte kas lihtsalt teadmatusest või siis sellepärast, et ega (ratturile) selga sõita ju ka ei saa, mõnel juhul aga tõesti võib-olla ka lihtsalt nn. viisakusest, annavad teed ka vöötrada sõites ületavale jalgratturile; nood (vähemalt suur osa neist) aga omakorda on hakanud seda niivõrd enesestmõistetavaks pidama, et (mõnel juhul samuti ilmselt teadmatusest, s.t. Liiklusseaduse mittetundmisest tingituna) eriti ei kipugi autole teed andma.

Ise sain enda aktiivse jalgratturi perioodi (80ndate lõpust kuni pea aastatuhandevahetuseni välja) läbi niimoodi, et ei sattunud kordagi jalakäijatega sarnaselt vöötrajal teed ületama. Liiklemiseks kasutasin nii linnas kui ka sellest väljas (sh ka üsna tiheda liiklusega maanteel) sõidutee parempoolset serva. Jalgrattateid või ka nn. kergliiklusteid meil sel ajal loomulikult praktiliselt polnud (igatahes ei puutunud mina nendega kokku).
Praegu tagantjärele mõeldes ja ise ka autoga liigeldes, võtab tegelikult veidi kõhedaks küll, et näiteks Tartus üle Sõpruse silla sõites oli reaalne oht, et keegi tagant selga sõita võib, tegelikult olemas, ka pole seal isegi teoreetilist võimalust püüda end päästa kõnniteele "hüppamisega" ebatüüpiliselt kõrge äärekivi tõttu. Aga sõidud said sõidetud.


Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: Sten - 05-06-2011, 19:26 PM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: aavu - 05-06-2011, 22:40 PM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: miilits - 12-06-2011, 03:34 AM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: oldmoped - 12-06-2011, 21:05 PM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: taavi - 13-06-2011, 11:02 AM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: aavu - 21-09-2011, 20:19 PM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: zazik - 21-09-2011, 21:28 PM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: valdo - 21-09-2011, 21:36 PM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: Maanteemuuseum - 21-09-2011, 22:43 PM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: nustu826 - 22-09-2011, 18:25 PM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: zazik - 21-09-2011, 21:56 PM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: Sillu - 22-09-2011, 17:21 PM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: Even - 22-09-2011, 17:43 PM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: Sillu - 12-10-2011, 15:36 PM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: krister - 23-09-2011, 10:41 AM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: Maanteemuuseum - 23-09-2011, 11:32 AM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: Tom - 12-10-2011, 17:09 PM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: olef - 12-10-2011, 23:13 PM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: zazik - 13-10-2011, 00:11 AM
RE: Uus liiklusseadus jalgratastest - Autor: hall kass - 13-10-2011, 04:55 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne