31-10-2011, 21:29 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-10-2011, 21:31 PM ja muutjaks oli kass.)
(04-10-2011, 09:51 AM)Ostap Bender Kirjutas: Väga sarnase raamilahendusega oli 30-nendate lõpus 98cc Express K100.
Wana-Kolga Tsiklitallis olemas üks sellise (ja tugevalt ümber ratsitud raamiga) "nõukogude inimese tsikkel". Täpsemalt vajab veel identifitseerimist.
Tegelikult näiteks Za rulemi kirjastuse väljalastud raamat "Mootorataste entsüklopeedia" mainib, et antud tsikkel tehtigi saksa Express K100 (üks selline toodi hiljuti meile Saksamaalt ja vähemalt üks raam on Eestis veel) eeskujul Leningradi tehases "Vulkan" väljatöötatud 123,7 ccm / 3,5 hj 3 - käigulise mootoriga. Ettevalmistus venis 1939 aastani mil tsiklitootmine juba üldse Podolski mehaanikatehases lõpetati ning asi (PMZ-125) anti Serpuhovi mototehasele üle, kus asja toodeti natuke indeksi ML-3 all.
Nagu vene allikates (ja ka mujal) on tihtipeale lahknevusi, siis selles raamatus on veel erinevalt ksf! Sassi postitatud lingil olevast PMZ kohta selline jutt, et ...1937 valmistati seal eelseeria partii moto-jalgrattaid Strela. (põhimõtteliselt nagu F & S 98 ccm mootoriga lugematud saksa jms võrrid). (Sassi lingil oli vist 1936?) Tootmisse aga asi ei läinud, osaliselt seetõttu, et Nõukogude Liidus olla olnud mitmeid tehaseid, mis valmistasid väikeseid jalgratastele paigaldatavaid abimootoreid...mulle oli see uudiseks.