SÄDE vabajooksurumm, valmistatud Tallinnas 1940.-41.a.
#2

EAG lehelt on lugeda, et Saare tehas nimetati ümber Sädeks novembris 1940 ja jaanuaris 1941 läks Kiire (endise Are jalgrattatehase) direktori Rekkaro juhtimise alla. Omatoodangu rummu tootmist võidi küll varem plaanida ja ette valmistada (ei tea küll, kas oli selleks vaja soetada mingit spetsiifilist seadmeparki või automaatpinki nagu oli suurtes tehastes), tootma hakati aga ilmselt ikkagi peale Säde nime saamist. Kiire direktori juhtimise alla minek ilmselt rummu tootmises (ja ka vast Säde jalgrattamudelite nimedes) midagi ei muutnud. F&S Torpedo rummude hankimise raskenemist sel perioodil on maininut ka seoses Rootsi jalgrattatootmisega. Võrreldes läti suurte tootjatega oli Saare jalgrattatoodangu maht ikkagi suhteliselt väike, nii et ilmselt polnud eelnenud rahuajal, mil kaubandus toimus normaalselt, oma tagaratta rummu tootmine mõtekas ega rentaabel. Võrdluseks ka rootsi suured tootjad 30-ndatel peale Husqvarna, kes kasutasid ka saksa Torpedosid.
Ja siia teemasse võiks ka veel lisada, et Tempo ja Famose jalgratastel (mis suure tõenäosusega on Saare toodanguga seotud) on kasutatud ka rootsi Novo tagajooksurumme.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
SÄDE vabajooksurumm, valmistatud Tallinnas 1940.-41.a. - Autor: valdo - 14-11-2011, 15:29 PM
RE: SÄDE vabajooksurumm, valmistatud Tallinnas 1940.-41.a. - Autor: kass - 14-11-2011, 18:02 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne