16-11-2011, 10:57 AM
Kuna enamik bussist oli selline:
![[Pilt: 17975993751085_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/719/3/17975993751085_t.jpg)
siis tuli teha olemasoleva konstruktsiooni baasil joonised ja lammutada kogu buss algosadeks. Kuna mul puuduvad IT alased teadmised joonestamisest, siis tuli piirduda joonlaua ja hariliku pliiatsiga. Vana bussi juures peaks vanakooli värk sobima. Loomulikult võiks ükskord jõuda sinnani, et mingi robot joonestab piltide alusel bussi üles.
Peale jooniste tegemist fikseerisime raami põrandale, et ei toimuks vedrude peal õõtsumist ja lae keskmise osa riputasime koormarihmadega lakke. Nimelt lae keskmine osa oli plaanis säilitada, sest tegu oli täiesti heas korras konstruktsiooniga.
![[Pilt: 193404099cbe3a_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/773/61/193404099cbe3a_t.jpg)
Raam tuli puhastada täies mahus käsitsi, sest peale fikseerimist ei saanud raami rippuva katuse suhtes liigutada, muidu oleks joonis sassi läinud. Õigem oleks öelda, et kui meie hulgas oleks üks inseneride professor olnud, siis oleks saanud raami ka liivapritsiga puhatada, kuna aga mõistust jäi väheseks, siis tuli piirduda raami ja katuse fikseerimisega mingites kindlates punktides.
Kuna eesmärgiks ei olnud iga hinna eest taastada algupärast "neerupuudulikkust", siis sai muudetud konstruktsioon põranda ja seinte kandepõhimõttes veidi tugevamaks kui algselt oli. Õhukeste männi lippide asemele keevitasime vinkelraua. Põrand kannab servadest vinklil ja sama vinkli külge kinnituvad ka seinte postid. Põranda alumine kiht on immutatud laudadest ja pealmine veekindlast vineerist. Algselt ei olnud tegu veekindla vineeriga ja sestap seda vineeri seal enam ei olnud ka. Eelmine vineer jäi lihtsalt alumise põhjamastiksi ja pealmise linooli vahele ummuksisse ja mädanes ära. Uus materjal võiks veidi kauem vastu pidada.
![[Pilt: 1797597711a737_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/719/3/1797597711a737_t.jpg)
![[Pilt: 17975993751085_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/719/3/17975993751085_t.jpg)
siis tuli teha olemasoleva konstruktsiooni baasil joonised ja lammutada kogu buss algosadeks. Kuna mul puuduvad IT alased teadmised joonestamisest, siis tuli piirduda joonlaua ja hariliku pliiatsiga. Vana bussi juures peaks vanakooli värk sobima. Loomulikult võiks ükskord jõuda sinnani, et mingi robot joonestab piltide alusel bussi üles.
Peale jooniste tegemist fikseerisime raami põrandale, et ei toimuks vedrude peal õõtsumist ja lae keskmise osa riputasime koormarihmadega lakke. Nimelt lae keskmine osa oli plaanis säilitada, sest tegu oli täiesti heas korras konstruktsiooniga.
![[Pilt: 193402956ecc07_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/773/61/193402956ecc07_t.jpg)
![[Pilt: 19340315677ba0_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/773/61/19340315677ba0_t.jpg)
![[Pilt: 193404099cbe3a_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/773/61/193404099cbe3a_t.jpg)
Raam tuli puhastada täies mahus käsitsi, sest peale fikseerimist ei saanud raami rippuva katuse suhtes liigutada, muidu oleks joonis sassi läinud. Õigem oleks öelda, et kui meie hulgas oleks üks inseneride professor olnud, siis oleks saanud raami ka liivapritsiga puhatada, kuna aga mõistust jäi väheseks, siis tuli piirduda raami ja katuse fikseerimisega mingites kindlates punktides.
Kuna eesmärgiks ei olnud iga hinna eest taastada algupärast "neerupuudulikkust", siis sai muudetud konstruktsioon põranda ja seinte kandepõhimõttes veidi tugevamaks kui algselt oli. Õhukeste männi lippide asemele keevitasime vinkelraua. Põrand kannab servadest vinklil ja sama vinkli külge kinnituvad ka seinte postid. Põranda alumine kiht on immutatud laudadest ja pealmine veekindlast vineerist. Algselt ei olnud tegu veekindla vineeriga ja sestap seda vineeri seal enam ei olnud ka. Eelmine vineer jäi lihtsalt alumise põhjamastiksi ja pealmise linooli vahele ummuksisse ja mädanes ära. Uus materjal võiks veidi kauem vastu pidada.
![[Pilt: 19340335aeff07_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/773/61/19340335aeff07_t.jpg)
![[Pilt: 19340345bbfb80_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/773/61/19340345bbfb80_t.jpg)
![[Pilt: 19340347770d92_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/773/61/19340347770d92_t.jpg)
Tõnu Piibur
5116265