16-12-2011, 16:54 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-12-2011, 16:56 PM ja muutjaks oli Väravamehaanik.)
Puust bussi esimese osa karkass peab olema eriti tugev, sest ees otsas asub reisijate sisenemise uks, mootori sisenemise ava ja suured esiaknad, mistõttu ei saa karkassi tugevdamiseks kasutada suurte pindade tugevdamisel diagonaaltalasid. Esimesed aknad on suure kumerusega ja peavad vastu võtma kere paindumisest tulenevaid deformatsioone. Ees otsas on ka suurem tõenäosus, et sõidu ajal vastu tuiskav vihmavesi surub ennas kusagilt pragudest või liistuvahedest läbi ja paneb karkassi mädanema.
Esimest otsa toestab metallist konstruktsioon, kuhu puidust detailid kinnitatakse poltidega. Poltideks on tavalised mööblipoldid. Nüüdseks võib juba bussi sees laamendada ja raputada nii, et karkass ei võdise kusagilt otsast.
![[Pilt: 20003608fdd174_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/800/14/20003608fdd174_t.jpg)
Veidi arusaamatuks jääb ukse kõrval bussi küljel asuva liinisildi vahetamise võimalus. Liini sildi rull asub klaasi taga ja ukse posti sees olevatest aukudest saab liinisildi rullil keerata uusi liine ette samas tuleb rulli vahetamiseks eemaldada koos ülejäänud kerega värvitud küljepaneel. Ilmselt pandigi liinisildi rull bussi ehitamise ajal paika ja keegi pole seda kunagi vahetanud. Järelikult tehti buss kindlal liinil sõitmiseks ja ei mõeldudki, et bussi oleks peale amortiseerumist võimalik Eesti transpordiettevõtjatele kooliliini tarbeks maha müüa.
![[Pilt: 198704410dea67_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/794/81/198704410dea67_t.jpg)
![[Pilt: 198704552ae897_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/794/81/198704552ae897_t.jpg)
![[Pilt: 19870457b5c1b2_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/794/81/19870457b5c1b2_t.jpg)
Esimest otsa toestab metallist konstruktsioon, kuhu puidust detailid kinnitatakse poltidega. Poltideks on tavalised mööblipoldid. Nüüdseks võib juba bussi sees laamendada ja raputada nii, et karkass ei võdise kusagilt otsast.
![[Pilt: 200035960cfffc_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/800/14/200035960cfffc_t.jpg)
![[Pilt: 20003600250e90_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/800/14/20003600250e90_t.jpg)
![[Pilt: 20003608fdd174_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/800/14/20003608fdd174_t.jpg)
Veidi arusaamatuks jääb ukse kõrval bussi küljel asuva liinisildi vahetamise võimalus. Liini sildi rull asub klaasi taga ja ukse posti sees olevatest aukudest saab liinisildi rullil keerata uusi liine ette samas tuleb rulli vahetamiseks eemaldada koos ülejäänud kerega värvitud küljepaneel. Ilmselt pandigi liinisildi rull bussi ehitamise ajal paika ja keegi pole seda kunagi vahetanud. Järelikult tehti buss kindlal liinil sõitmiseks ja ei mõeldudki, et bussi oleks peale amortiseerumist võimalik Eesti transpordiettevõtjatele kooliliini tarbeks maha müüa.
![[Pilt: 1797560713ed2a_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/719/2/1797560713ed2a_t.jpg)
![[Pilt: 2000359463a7bd_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/800/14/2000359463a7bd_t.jpg)
![[Pilt: 20003628cc5d87_t.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/800/14/20003628cc5d87_t.jpg)
Tõnu Piibur
5116265