16-12-2011, 22:07 PM
Mina teeks nii:
1) Enne sõitma hakkamist laseks mootoril 10-20 minutit tühikäigul töötada, mille peale kulub ca 0.5 liitrit kütust: nii on mootori jahutusvesi +90C soe, ehk mootor peaks töötama "sooja mootori reziimis" - see välistaks külma mootoriga sõitmisest tingitud suurema kütusekulu.
2) Maantel 90 km/h sõites võtaks odomeetris kilomeetri vahetumise järel käigu välja ja vaataks, kas vabakäiguga saab edasi liikuda 600-800 meetrit kuni auto seisma jäämiseni - see välistaks pidurite peale jäämise, roostes laagrid ja muu sellise.
3) Seejärel keskenduks sõidu ajal aegajalt kütusenäidiku "postide vahede" jälgimise peale: st mitu km saab ühe kütusenäidiku postivahega sõita: kui täis paagi postivahega saab sõita vaid 10km, ja tühja paagi postivahega 100 km, siis on paagis leke - kui aga iga postivahega saab sõita vaid 50km, siis on viga veidi keerukam.
4) Kui eelpool toodud lihtsamad vead on välistatud, siis võiks minna mootori heitgaase mõõtma: 3x suurema kütusekulu korral peaks mingi näitaja ikka väga metsapoole olema.
5) Kui ikkagi viga ei leia, siis sõida ringide peal paar minutit, kuni mingi blondiin sulle sisse sõidab: edasine auto korrastamine on juba kindlustuse rida.