Riga-5, 1968, taastatud
#10

(26-12-2011, 18:25 PM)mellpoiss Kirjutas:  Tore töö, nagu ma juba ennist ütlesin.
Tahtmata norida, või kedagi isiklikult solvata, nokiks siiski keelekasutuse suhtes natuke.
Tekstis kriibib pisut hinge sõna "taastamine".
Peaks see ju tähendama mingi juba olnud olukorra taaskordamist.
Konkreetse masina puhul jääb selgusetuks taastepunkt. Ei ole ta sellisena tehasest väljunud ega ka taastamiseelsetel piltidel pole lõpptulemusega suurt ühist.
Ise nimetaksin asja korrastamiseks.

Mitte midagi isiklikku.

Ma tänan muidugi heade sõnade eest. Tore, kui meeldib. Mulle meeldivad ka Teie tegemised, olen neid siin ja seal jälginud. Ütlemata produktiivne ja detailne olete.
Keelekasutusest. Nagu kõik siin ilmas on suhteline, nii on ka sõnal „taastamine“ peale olnud olukorda taasviimist ka kaks teist tähendust. Nimelt „uuesti üles ehitama“ ja ka „uuendama“. Nii on ka minu töö antud isendi uuesti üles ehitamine kui ka mitteoriginaalse algolukorra uuendamine (rohkem siiski originaali suunas). Kui nüüd seda sõna tõlgendada sellisest kriipivast ja kitsast vaatevinklist, siis ma arvan, et mitte ühegi sõiduki puhul ei saaks sõna „taastamine“ kasutada, sest lõpuks on ikka mõni polt või mutter mitte tehasekonditsioonile vastav ja seega pole see originaalolukorra taaskordamine (rääkimata soetamiskonditsioonist). Ka musta numbri väärilised sõidukid on enamus 90%+kopikad peale taastamisastmes. Siit edasi tuletades kallis kaasfoorumlane võiks Te pigem hinnata mu tööd taastamisastme protsendiga, mis oleks igati tolerantsem ja kõik kommentaarid selles osas huvitaksid mind tõsiselt rohkem kui eesti õigekeelsuse temaatikas diskuteerida. Siin ei ole ka midagi isiklikku, mitte grammigi. Eks ma tean ju ka, et Riga-5-l polnud sellist mootorit ja elektrisüsteemi, vaid oli dünamo tagarattal, tagatuli pole õige, trossikõrid olid ilma plastkatteta, veokett oli teine, sadula riie oli teist tooni ja mitte kombineeritud jne. Taastada „selliseks nagu ta mul oli“ all pidasin silmas seda, et jäävad alles enamus neid lahendusi, mis seal küljes olid ja kannatasid ka edasi ekspluateerida, nagu võõras mootor ja elektrisüsteemi lahendus. Tagatuli läks paraku katki, mistõttu pidasin vajalikuks selle asendada, ja no see vana sadul, see ei kannata eriti kriitikat nagunii, seda enam, et praeguses eas ja kaalukategoorias kedagi selja taha istuma ei võta, ebaseaduslik oli see juba ennevanasti. Aga see kõik selleks. Ma ei tulnudki eksponeerima niivõrd oma tööd, kuivõrd näitama seda selleks, ehk mõnel kaasfoorumlasel tekib soov pilte nähes aidata see töö võiduka lõpuni viia. Omakasupüüdlik, võib-olla küll, kuid ma olen ise ka aidanud hea meelega kaasa neile, kes oma töid alustavad ja suudavad/tahavad selle ka korrektselt lõpuni viia. Nii et rohkem sallivust seltsimehed!
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Riga-5, 1968, taastatud - Autor: praud - 18-12-2011, 23:08 PM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: peeterpaul - 19-12-2011, 10:04 AM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: praud - 19-12-2011, 10:43 AM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: peeterpaul - 19-12-2011, 11:48 AM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: praud - 19-12-2011, 13:06 PM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: kass - 19-12-2011, 13:15 PM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: praud - 21-12-2011, 22:57 PM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: praud - 26-12-2011, 10:05 AM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: isandpauk - 27-12-2011, 16:19 PM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: praud - 27-12-2011, 16:30 PM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: Mufff - 27-12-2011, 23:07 PM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: isandpauk - 28-12-2011, 00:32 AM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: Mufff - 28-12-2011, 09:42 AM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: praud - 28-12-2011, 10:59 AM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: motamees - 28-12-2011, 12:08 PM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: Martti - 28-12-2011, 21:51 PM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: Talupoeg taluja - 28-12-2011, 22:40 PM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: Walter - 28-12-2011, 22:47 PM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: praud - 28-12-2011, 23:58 PM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: Potsataja103 - 29-12-2011, 23:22 PM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: praud - 19-01-2012, 10:47 AM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: peeterpaul - 19-01-2012, 16:31 PM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: praud - 24-01-2012, 12:55 PM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: praud - 30-01-2012, 12:09 PM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: willem - 30-01-2012, 18:06 PM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: praud - 13-02-2012, 11:00 AM
RE: Riga-5, 1968, taastatud - Autor: praud - 15-02-2012, 10:58 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne