30-12-2011, 18:56 PM
Iga tehnikaajalugu käsitleva üllitise ilmumine (eriti veel Eestis) on kiiduväärt sündmus, kahju vaid, et vastsündinu väikeste iluvigadega on. Igal juhul kiitus tegijatele, loodan, et Rain ütleb tänusõnad edasi!
Kahjuks ilmub täiesti ilma vigadeta raamatuid haruharva. Mõni puuduv täht või koma kusagil teksti sees ei omagi väga suurt tähendust, hullem on asi siis, kui sisse lipsavad faktivead, eriti veel teatmikesse või kroonikatesse. Sealt hakkavad vead edasi kanduma ja varsti on neid kõik kohad täis.
Seepärast kiidusõnad ksf! Aspelundile, et ta neile puudustele meie tähelepanu juhtis! Aga äkki peaksime ksf! Talupoeg Toomase nõuannet kuulda võtma ja üritama selliste vigade vastu võidelda? Üks võimalus oleks siinsamas foorumis: püüda lehekülgede kaupa üles märkida kõik vead nagu Asp seda juba tegi, kõik küsitavad kohad koos selgeks vaielda ja siis lõplik vigade parandus mustvalgel vormistada. Siis saaks tõepoolest iga huviline selle kokkuvõtte soovi korral välja printida ja oma raamatu vahele pista (või õigele kohale juurde liimida nagu ksf! TT soovitas). Seda infobaasi saaksid kasutada ka maanteemuuseumi töötajad järgmise raamatu koostamisel.
Miks sellest nii pikalt rääkida? Sest vigadel on omadus hakata paljunema ja varsti on neid kõik kohad täis. See on nagu nakkushaigus. Olen väidelnud ajakirja TM toimetusega Eesti soomusautode nimede õigekirja teemal ja minu ainsateks argumentideks olid autodele maalitud nimed, sest pea kõik muud allikad (alustades entsüklopeediatega ja lõpetades ajalooraamatutega) väitsid hoopis midagi muud, sest need olid tsiteerinud ebatäpset algallikat.
Mul on kodus riiulis ilus raamat vormel 1 ajaloost. Paraku kubiseb see vigadest, ebatäpsustest ja vasturääkivustest. Sellest on ülimalt kahju, sest tegemist on pea ainsa eestikeelse vormel 1-teemalise andmepangaga. Seega võetakse seal kirjutatud faktid ja "faktid" kõik tõe pähe. Ja katsu sa vastu vaielda...
Kas üritaksime koos vigade vastu võidelda?
Kahjuks ilmub täiesti ilma vigadeta raamatuid haruharva. Mõni puuduv täht või koma kusagil teksti sees ei omagi väga suurt tähendust, hullem on asi siis, kui sisse lipsavad faktivead, eriti veel teatmikesse või kroonikatesse. Sealt hakkavad vead edasi kanduma ja varsti on neid kõik kohad täis.
Seepärast kiidusõnad ksf! Aspelundile, et ta neile puudustele meie tähelepanu juhtis! Aga äkki peaksime ksf! Talupoeg Toomase nõuannet kuulda võtma ja üritama selliste vigade vastu võidelda? Üks võimalus oleks siinsamas foorumis: püüda lehekülgede kaupa üles märkida kõik vead nagu Asp seda juba tegi, kõik küsitavad kohad koos selgeks vaielda ja siis lõplik vigade parandus mustvalgel vormistada. Siis saaks tõepoolest iga huviline selle kokkuvõtte soovi korral välja printida ja oma raamatu vahele pista (või õigele kohale juurde liimida nagu ksf! TT soovitas). Seda infobaasi saaksid kasutada ka maanteemuuseumi töötajad järgmise raamatu koostamisel.
Miks sellest nii pikalt rääkida? Sest vigadel on omadus hakata paljunema ja varsti on neid kõik kohad täis. See on nagu nakkushaigus. Olen väidelnud ajakirja TM toimetusega Eesti soomusautode nimede õigekirja teemal ja minu ainsateks argumentideks olid autodele maalitud nimed, sest pea kõik muud allikad (alustades entsüklopeediatega ja lõpetades ajalooraamatutega) väitsid hoopis midagi muud, sest need olid tsiteerinud ebatäpset algallikat.
Mul on kodus riiulis ilus raamat vormel 1 ajaloost. Paraku kubiseb see vigadest, ebatäpsustest ja vasturääkivustest. Sellest on ülimalt kahju, sest tegemist on pea ainsa eestikeelse vormel 1-teemalise andmepangaga. Seega võetakse seal kirjutatud faktid ja "faktid" kõik tõe pähe. Ja katsu sa vastu vaielda...
Kas üritaksime koos vigade vastu võidelda?