02-01-2012, 21:10 PM
Natuke CCCP aegsetest pumpadest ja mootoritest.
Põhimõtteliselt on igasugune hüdropump kasutatav mootorina ja vastupidi. Hammasratas mootorit ei soovita, see on tõesti väikese kasuteguriga ja pöördemoment on ka kesine. Mootor erineb pumbast kolmanda ava poolest, see on liigse õli äravool. Hammasratas mootor on vist kindla pöörlemise suunaga. Vastupidi tööle pannes juhtub sama, mis pumbaga, lõõb tihendi välja.
Aksiaal- ehk plunserpumbad on eriti lihtsalt kasutatavad mootorina. Lihtne moodus eristada pumpa mootorist on sisse- ja väljavoolu avade järgi. Pumbal on peal pöörlemise suunda näitav nool ja imemisava suurema läbimõõduga. Samas on pump edukalt kasutatav mootorina ja vastupidi. Mootori kasutamisel pumbana võib tekkida imemispoole peal väike puudujääk.
Detsembri keskel oli Ostas müügil MTZ-le sobiv hüdraulilise käiguaeglusti komplekt: pump, mootor, kobakas, millega kinnituvad käigukasti külge; puudusid ainult juhthoovad.
Kas ühendad otse silla külge või kasutad reduktorit, on ju lihtne välja rehkendada, aluseks võtad pumpa/mootorit läbivad õli kogused ja pumba pöörded. Äkki oleks mõtekas kasutada käigukasti, saad mängida veojõu ja kiirusega natuke rohkem.
P.S.Oli kunagi ennemuistsel ajal (aastat 30 tagasi) omal sama plaan, aga jäi teostamata. Enamus juppe olid hangitud ja muist valmistada lastud. Plaanisin roomikutega varianti
Põhimõtteliselt on igasugune hüdropump kasutatav mootorina ja vastupidi. Hammasratas mootorit ei soovita, see on tõesti väikese kasuteguriga ja pöördemoment on ka kesine. Mootor erineb pumbast kolmanda ava poolest, see on liigse õli äravool. Hammasratas mootor on vist kindla pöörlemise suunaga. Vastupidi tööle pannes juhtub sama, mis pumbaga, lõõb tihendi välja.
Aksiaal- ehk plunserpumbad on eriti lihtsalt kasutatavad mootorina. Lihtne moodus eristada pumpa mootorist on sisse- ja väljavoolu avade järgi. Pumbal on peal pöörlemise suunda näitav nool ja imemisava suurema läbimõõduga. Samas on pump edukalt kasutatav mootorina ja vastupidi. Mootori kasutamisel pumbana võib tekkida imemispoole peal väike puudujääk.
Detsembri keskel oli Ostas müügil MTZ-le sobiv hüdraulilise käiguaeglusti komplekt: pump, mootor, kobakas, millega kinnituvad käigukasti külge; puudusid ainult juhthoovad.
Kas ühendad otse silla külge või kasutad reduktorit, on ju lihtne välja rehkendada, aluseks võtad pumpa/mootorit läbivad õli kogused ja pumba pöörded. Äkki oleks mõtekas kasutada käigukasti, saad mängida veojõu ja kiirusega natuke rohkem.
P.S.Oli kunagi ennemuistsel ajal (aastat 30 tagasi) omal sama plaan, aga jäi teostamata. Enamus juppe olid hangitud ja muist valmistada lastud. Plaanisin roomikutega varianti
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!