15-01-2012, 14:01 PM
Räägiks kah siis ühe loo NL-i ajast. Enne kroonuminekut saadeti mind õppima Võru lähedale Meegomäele, eesmärgiga koolitada minust BTR-i juht. Positiivse küljena sai sealt ka C ja B kategooria juhiload.Kõvasti õpetati masinate tehnilist poolt ja eksamid tuli sooritada vene keeles. BTR-i sõiduinstruktor oli aga läbi ja lõhki eestlane, Kala nimeks. Esimesele õppesõidule korjati siis masin poisse täis ja hr. Kala otsustas, enne kui meid roolima lubas, teha ise ühe õpetliku tiiru mööda Võru linna.Jõudes Valga tee risti, pidas instruktor masina kinni, järgnes pikk loeng selle kohta, kui ettevaatlik peab ristmikel olema, nähtavus külgedele ju piludest piiludes na kehvavõitu.
Loeng peetud, ragistas instruktor käigu sisse, võttis uljalt paigast ning sõitis hooga peateel liikunud ZIL kallurile külje pealt sisse. Kast läks mõlki, meie sõidukil oli värv pisut maas aga kuna koormaks oli kuum asfalt, siis seda pudenes teele omajagu. Veel aastaid hiljem oli selle koha peal teel muhk.
Aga sõjamasina juhti minust ei saanudki, kuna Kaliningradi jaotuspunkti jõudes soovitas üks kauem teeninud eestlane meil load ``ära kaotada``Nii tegimegi ja seetõttu õnnestus kroonu läbida tavalise autojuhina.
Loeng peetud, ragistas instruktor käigu sisse, võttis uljalt paigast ning sõitis hooga peateel liikunud ZIL kallurile külje pealt sisse. Kast läks mõlki, meie sõidukil oli värv pisut maas aga kuna koormaks oli kuum asfalt, siis seda pudenes teele omajagu. Veel aastaid hiljem oli selle koha peal teel muhk.
Aga sõjamasina juhti minust ei saanudki, kuna Kaliningradi jaotuspunkti jõudes soovitas üks kauem teeninud eestlane meil load ``ära kaotada``Nii tegimegi ja seetõttu õnnestus kroonu läbida tavalise autojuhina.