24-01-2012, 23:24 PM
(24-01-2012, 22:54 PM)karlarnold Kirjutas: Minu lapsepõlvemälestused (=unistused, mis jäid täitumata) ütlevad, et algul tuli müügile Desna, hinnaga umbes 54 mittekonverteeritavat rubla, sadul oli kõva, monteerimiskangikesed (sadul, lenks, keskkoht) minimalistliku disainiga, pakiraam kerevärvi jämedamadatest pulgakestest. Varsti aga luksuslikum Aist, üle 1,7 korra kallim, pehme sadulaga, kangikesed keerulisemad ja mugavamad, pakiraam läikivast traadist. Erinevusi oli veel, võimalik et helkurid kodarates olid ainult kallimal jpm. Kuna Desna oli esimene, siis sai see nimi „kokuka“ sünonüümiks rahva suus, Kama jõudis kaubandusvõrku hiljem ja neid nimesid oli justkui veelgi, kuid defitsiidiks jäid ikka.Jah väga popp asi oli nõuka-ajal"kokukas".Eriti noorte seas ja paraku kõik ei saand seda endale lubada.Meenub et Minsk maksis miskit 80-90rbl. Desna raha sain suvel sovhoosis kõplamisega kokku.See oli aga kindlasti rohkem kui 54rbl.Võibolla seepärast et sain mudeli millel dünamo,esituli ja reflektorid kodarates juba standardvarustuses Desna juures ei meeldinud ülekanne.
Kui midagi valesti mäletan, andke andeks, mälu pole enam see (Ja Belõi Aist pole tänapäeval enam alati 40%)
Vahetasin kohe tagumise hammasratta ühe hamba võrra väiksema vastu.Aga ka siis tuli kedrata nii mis hirmus,et edasi liiguks
Jõudu oli aga palju-"nokka tõsta" sellega oli väga lihtne.
Minu kanal YouTube`s http://www.youtube.com/user/krossifann?feature=mhsn