Autode veeretakistusest ja õhutakistusest
#12

(26-01-2012, 15:58 PM)heints Kirjutas:  Väike üleskutse kellel viitsimist on, selle teema jätkuks,

praktikas ka ära proovida nende masinatega kellel on autol hetkekulu indikaator.
Siit tabelist saaks teada ka kummaga on kütusekulu suurem, kas väiksema või suurema käiguga ( vaidlus tekkis Motamehega )...

Praktikas on see asi järele proovitud.
Masin: 12l diisel. mootori roheline ala 1050-1600rpm.
Koht: 12km ca 4% stabiilse nurgaga tõusu, mida on võimalik võtta kõrgeima käiguga, välistingimused (tuul, teekate jms) ei sega. Tegu siis tunneliga.
Ei ole väga suurt vahet, millise käiguga stabiilse kiirusega sõita, kui mootori pöörded on "rohelises". kütusekulu number on kompuutril sama. Peaks nagu punkti panema? aga ei...
Kui nüüd tõusul üritada kiirendada, siis kõrgeima käigu ja eelmise kütusekulu vahe tuleb ca 1/4, kõrgema käigu kasuks, Kiirendus madalama käiguga muidugi teravam, aga kuna kaasaegsed mootorid arendavad ühtlast pöördemomenti kogu "rohelise" ulatuses, siis ei ole mingit põhjust kiirendada madalama käiguga, kõrgetel pööretel 1500-2000 rpm, kui sama töö tehakse ära alates 1050 rpm...
Olen saanud koolitusel sõita kõrvalistmel ja jälgida kütusekulu/pöördemomenti otse arvuti displeilt, mis autoga ühenduses. kiirendus norm tingimustes üle 1200 rpm osutus mõttetuks. Kui tegu tõusu vms raskmate tingimustega, siis maks 1500rpm, ehk rohelise ala ülemine piir, peale seda kasvas ainult kütusekulu, aga pöördemoment vähenes...





Vasta


Sõnumeid selles teemas
Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: xyzwt - 25-12-2008, 12:34 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: valdo - 25-12-2008, 14:02 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: xyzwt - 25-12-2008, 14:40 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: via - 25-12-2008, 17:59 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: Jesper - 25-12-2008, 19:09 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: Molotov51 - 25-12-2008, 21:02 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: xyzwt - 25-12-2008, 22:24 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: heints - 26-01-2012, 15:58 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: 41Degree - 26-01-2012, 22:50 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: hulgus - 27-01-2012, 11:20 AM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: motamees - 26-01-2012, 21:48 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: Janka - 27-01-2012, 02:07 AM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: heints - 27-01-2012, 11:43 AM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: trevi - 27-01-2012, 17:02 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: xyzwt - 29-01-2012, 11:58 AM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: heints - 29-01-2012, 13:24 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: hydrofoil - 29-01-2012, 15:35 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: xyzwt - 29-01-2012, 18:05 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: karlarnold - 29-01-2012, 18:22 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: svenson - 29-01-2012, 18:37 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: xyzwt - 29-01-2012, 20:13 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne