Autode veeretakistusest ja õhutakistusest
#15


Autode takistusjõudude vähendamise teemadel võiks pilgu visata jalgrataste maailma:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_performance

kus on tilgakujulise aerodünaamilse kere ja vähendatud veeretakistuse abil saavutatud jalgratta kiirusrekord 133 km/h, milleks kasutati analoogse kujuga jalgratast milles ollakse selili lamavas asendis:

http://www.varnahandcycles.com/g09.htm


Igatahes suudab "ainult lihastest koosnev" tippjalgrattur arendada võimsust ca 2 KW - ehk samapalju kui tüüpiline 49 cm3 punnvõrri mootor.

Pannes 2 KW punnvõrri mootori aerodünaamilse jalgratta sisse, saaks nii sõita 130 km/h - siit on näha, et autodel on veel palju arenguruumi takistusjõudude ületamiseks (sõiduautodel on vaja 130 km/h sõitmiseks ca 40 KW mootorit).

Aerodünaamilised jalgrattad oleks kihutajatest liiklushuligaanidele "huvitavaks vahepalakas": jalgratastel pole teatavasti kiiruse piirgangut - seega saaks liiklushuligaanid sõita maanteel 90 km/h alas jalgrattaga 131 km/h, ning politsei ei saaks trahvi teha +41 km/h kiiruse ületamise eest Smile


Takistusjõudude valemitest järeldub, et väikestel kiirustel (kuni 20 km/h) on peamine kadu veeretakistus (seega tuleks aeglastes "vanainimeste jalgratastes" vähendada veeretakistust) - suurtel kiirustel (üle 100 km/h) on peamine kadu õhutakistus (seega tuleks "kiired autod" muuta veetilga kujuliseks).
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: xyzwt - 25-12-2008, 12:34 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: valdo - 25-12-2008, 14:02 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: xyzwt - 25-12-2008, 14:40 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: via - 25-12-2008, 17:59 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: Jesper - 25-12-2008, 19:09 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: Molotov51 - 25-12-2008, 21:02 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: xyzwt - 25-12-2008, 22:24 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: heints - 26-01-2012, 15:58 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: 41Degree - 26-01-2012, 22:50 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: hulgus - 27-01-2012, 11:20 AM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: motamees - 26-01-2012, 21:48 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: Janka - 27-01-2012, 02:07 AM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: heints - 27-01-2012, 11:43 AM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: trevi - 27-01-2012, 17:02 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: xyzwt - 29-01-2012, 11:58 AM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: heints - 29-01-2012, 13:24 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: hydrofoil - 29-01-2012, 15:35 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: xyzwt - 29-01-2012, 18:05 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: karlarnold - 29-01-2012, 18:22 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: svenson - 29-01-2012, 18:37 PM
RE: Autode veeretakistusest ja õhutakistusest - Autor: xyzwt - 29-01-2012, 20:13 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne