29-12-2003, 11:33 AM
Punane elas koos jõuludega üle järjekordse osa oma noorenduskuurist.
Esimese suurema jubinana läksid vahetusse hammasrihm ja tema pingutusrull. Kuna ma ei tea, millal neid viimati vahetati, siis oli nende vahetus täiesti omal kohal. Rihmal küll pragusid silmaga ei näinud, kuid välimus oli piisavalt kulunud. Ka esmapilgul viisakas pingutusrull kõrises sõrmede vahel veeretades päris korralikult.
Teine ja veidi raskem töö, mis hetkel veel pooleli on, on seotud käiguhoovastiku pukside vahetusega. Pikkade kilomeetrite jooksul (punase case puhul 380 000 kilomeetri järel) kuluvad ja väsivad seal olevad plastpuksid päris korralikult ja tulemuseks on sinna-tänna töllerdav käigukang, millega käikude püüdmine veidi õnnemängu meenutab. Golfi manuaal ütleb, et kang ei tohiks liikuda üle 4 mm, mul aga laperdas ta ikka sentimeetreid. Asja lähemalt uurides polnud see ka imekspandav, sest üks oluline puks oli suisa kadunud ja teisedki laperdasid nii kuis jumal juhatas.
Hetkel on hoovastiku kokkupanemine nelja puksikese taga, sest Forsist ostetud remontkomplekt oli mõeldud GII-le ja kõik asjad ei sobinud. Seega ootab mind täna tõenäoliselt ees järjekordne Forssi minek.
Vahel on aga abiks ka lihtsalt veidi nutikust. Nimelt on käigukangi all kahest poolkuust olev munakas, mis tagab siis kangi enda sujuva liikumise. Mul oli aga ära väsinud selle keskel olev vedru ja seega oli kangi käik selline uimasevõitu. Veidi tuhnimist vedrukarbis tõi esile vana starteri siduri vedru, mis oma suuruselt sobis suurepäraselt väsinud vedru asendama. Veidi määret lisaks ja käigukang liigub nagu uus.
Nokitsemine tõi välja ka mõned mitte nii head üllatused. Hammasrihma vahetuse tegid keerulisemaks kaks eelmiste remontijate poolt rikutud polti, lisaks selgus generaatori rutiinsel kontrollil, et selle laagrid on jõudnud oma kasuliku töö lõpuni, samuti on klapikambrikaane üks kinnituspoltidest plokikaane sisse ära murtud (sellest siis tingitud ka mõningane õli pihkumine). Lisaks sellele tervitas klapikambrikaanel mind vana õliplöga täis karterituulutus, mis on Golf I jaoks tüüpviga.
Asp
Esimese suurema jubinana läksid vahetusse hammasrihm ja tema pingutusrull. Kuna ma ei tea, millal neid viimati vahetati, siis oli nende vahetus täiesti omal kohal. Rihmal küll pragusid silmaga ei näinud, kuid välimus oli piisavalt kulunud. Ka esmapilgul viisakas pingutusrull kõrises sõrmede vahel veeretades päris korralikult.
Teine ja veidi raskem töö, mis hetkel veel pooleli on, on seotud käiguhoovastiku pukside vahetusega. Pikkade kilomeetrite jooksul (punase case puhul 380 000 kilomeetri järel) kuluvad ja väsivad seal olevad plastpuksid päris korralikult ja tulemuseks on sinna-tänna töllerdav käigukang, millega käikude püüdmine veidi õnnemängu meenutab. Golfi manuaal ütleb, et kang ei tohiks liikuda üle 4 mm, mul aga laperdas ta ikka sentimeetreid. Asja lähemalt uurides polnud see ka imekspandav, sest üks oluline puks oli suisa kadunud ja teisedki laperdasid nii kuis jumal juhatas.
Hetkel on hoovastiku kokkupanemine nelja puksikese taga, sest Forsist ostetud remontkomplekt oli mõeldud GII-le ja kõik asjad ei sobinud. Seega ootab mind täna tõenäoliselt ees järjekordne Forssi minek.
Vahel on aga abiks ka lihtsalt veidi nutikust. Nimelt on käigukangi all kahest poolkuust olev munakas, mis tagab siis kangi enda sujuva liikumise. Mul oli aga ära väsinud selle keskel olev vedru ja seega oli kangi käik selline uimasevõitu. Veidi tuhnimist vedrukarbis tõi esile vana starteri siduri vedru, mis oma suuruselt sobis suurepäraselt väsinud vedru asendama. Veidi määret lisaks ja käigukang liigub nagu uus.
Nokitsemine tõi välja ka mõned mitte nii head üllatused. Hammasrihma vahetuse tegid keerulisemaks kaks eelmiste remontijate poolt rikutud polti, lisaks selgus generaatori rutiinsel kontrollil, et selle laagrid on jõudnud oma kasuliku töö lõpuni, samuti on klapikambrikaane üks kinnituspoltidest plokikaane sisse ära murtud (sellest siis tingitud ka mõningane õli pihkumine). Lisaks sellele tervitas klapikambrikaanel mind vana õliplöga täis karterituulutus, mis on Golf I jaoks tüüpviga.
Asp