07-02-2012, 21:11 PM
(06-02-2012, 21:41 PM)13piisab Kirjutas: 0) abistajal mootor töötamas (kuigi Sul justkui see taunitav, annab mu meelest kindluse, et lõpuks kaht käivitumisvõimetut masinat võidu seismas pole)
1) plussid kokku. Kohe korralikult - et hiljem sellega asja poleks.
2) abistaja masina külge mass. Kohe korralikult - et hiljem sellega asja poleks.
3) abistatava masina külge mass. Mitte aku külge vaid sellest võimalikult kaugele - mootori küljest leiab kindlasti haljast metalli.
4) mõni minut hädalise aku laadimist
5) käivituskatse. Edu korral tundub loogiline asuda kohe kaableid lahti ühendama
6) käivituskaablid ühendada lahti kokkuühendamisele vastupidises järjekorras (vähemalt mulle tundub kõige ohutum)
Õhtuleht Kirjutas:Ettevaatust "krokodillidega"!
Kõigepealt paigalda massijuhe, pane see abistaja aku miinusklemmile ja abistatavale autole kuhugi mootori või äärmisel juhul kere värvimata metallpinna külge. Nii saab autos olev staatiline elekter vabastatud ja ehk säästetud ka auto elektroonika elu. Seejärel paigalda juhe ühe aku plussklemmilt teisele. Enne käivitamist võib lasta mõnda aega akul laadida.
Abistamine võib kalliks maksma minna
Käivitusjuhtmed ehk "krokodillid" pole mõeldud teise aku laadimiseks. Kui abistatava auto aku on ikka täiesti tühi ja pärast "krokodillide" paigaldamist kiiresti loodetud abi ei saa, oleks mõistlik katse lõppenuks lugeda. Kui aga abistava auto kapoti alt hakkab imelikku lõhna tulema, võib see olla märk sellest, et viimase generaator lõpetab töölepingu üsna pea – oleks samuti mõistlik käivitusabi andmine lõpetada.
http://www.ohtuleht.ee/463487
Leia mõned erinevused... Huvitav, kas õhtuleht vastutaks, kui pauk käib?
staatiline elekter, my ass...