#1

Tere!

Plaanis ehitada ka üks roomik.

Roomikmasin läheks põhiliselt kaheks otstarbeks: abimees metsategemisel paksus lumes ja pehmel pinnasel ning ka osaliselt ”for fun”.

Paneks kõigepealt kriteeriumid ja mõõdud paika:

laius ca 1900-2000mm

pikkus ca 4500mm , millest jääks nn veoseruum ca 3000mm.

körgus lahtine, kuid sooviks kasutada valmis doonori kabiiniosa, mingit sepikut ei viitsi kokku keevitama hakata, kaalusäästu sellelt väga ei näe,
ilmselt garaazi kasutamise ja ehitamise möttes ca 2m max. Mingeid meeletuid külgkallakuid see masin vallutama nagunii ei hakka, et taga ajada ülimadalat raskuskeset

mass: min ja max massi ei määra, kuid rasket rauda ei ole mötet teha

kandevöime: ca 1 tonn laias laastus, siis on ka praktiline väärtus, kui ta jöuab veel samapalju kelku vöi teist roomikut järgi vedada, siis …

ujuvus: ei ole primaarne kuid suht lihtsalt saavutatav

lindid: min. erisurve saavutamiseks pinnasele tuleks roomiku laius ca 500mm

kliirens: minu arust üks olulisemaid kui selle liikuriga ka mujal kui vaid siledal maal liikuda tahaks, terve nett on täis neid madalapöhjalisi mis esimese lumevalli taha kinni jäävad, lihtne küll ehitada kuid praktiline väärtus väiksem. Niisiis kliirens ca 400-500mm. ( lindimaterjal )

vedrustus: kindlasti tuleb masin üht vöi teistviisi vedrustusega, panen paar linki ka:
http://www.youtube.com/watch?v=9GY3Ouf6 ... re=related , selle variandi eelis ongi hea kliirens kuid vedrustuses liiga palju liikuvaid osi.
Analoogse asja lahendaks tavaliste nn. haagise torsioonsildadega vöi analoogidega. Kliirensi saaks heaks ja kogu süsteem oleks lihtne, ei ole vaja ei vedrusid ja ka amortisaatoreid mitte, linti hakkaks pingutama otsmine vaba rullik.
Veljed vöiks valida lihtsad, 4x100mm poldivalemiga, esialgu piisab 13”, veljevahetus ei ole hiljem porbleem, samamoodi saab roomikuga arvestada laiema rehvi jaoks.
( veljed, rehvid, rummud, torsioonid, haagise torsioonsild)

veoskeem: millegipärast on siiski enamus taolisi liikureid tehtud tagumise vedava tähikuga, ilmselt seepärast, et linti pidevalt altpoolt pinges hoida, videotes on palju näha kus esitähikuga liikuritel hakkab vahel linti tähikule ”alla” kiskuma vahele, eriti raske veo puhul.
Seega kasutusele pikiasetusega diisel, tagavedu, kast lahtine ( soovitatavalt automaat), reversreduktorit vist ei kasuta, manööverdamiseks piisab ka ainult ühest käigust. Oleks ka möeldav tagurpidi masin, st kabiin taga, veokast ees ja kasutada taga siis mönda pöikiasetusega mootorit, tuleks äärmiselt kompaktne.
Ei hakka ka selle projekti puhul hüdrot tegema kuigi ise samal alal tegev, a rahakott määrab ka palju. Kuigi seda ei välista, sest peale pumba saaks riiulist kohe muu nodi kohe vötta ja soodsalt.
Kuna tavaline lahtine differ on siiski töestanud end ( mis ei välista hiljem lisaks lahutavaid külgsidureid ja kinnikeevitatud difrit jne.)
( diiselmootor, soovitatavalt doonormasin )

Teoorias vöiks mootor ja käigukast jääda kabiini alla , vöidaks kövasti gabariidis.

Pidurid ja roolimine: külgpidurid diferentsiaalile, kuna tavaline lahtine differ on siiski töestanud end ( mis ei välista hiljem lisaks lahutavaid külgsidureid ja kinnikeevitatud difrit jne.)



Arvutiga joonistamises väga kodus pole kuid üritan mingi pildi ka kokku panna.

Kui keegi viitsib, siis vöib arvutustes kaasa lüüa. Ntx välja arvutada palju on vaja veojõudu min ning kui suurt vöimust, ma arvan, et vedrustusega masin vöiks 60 km/h ikka söita.


Rasvaselt märkisin ära jupid mida vöib julgelt pakkuda (erasönumina)


Lugupidamisega, saarik alias Janis
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Roomik - Autor: saarik - 14-02-2012, 14:08 PM
RE: Roomik - Autor: Isapull - 14-02-2012, 15:43 PM
RE: Roomik - Autor: pen.skar - 14-02-2012, 16:05 PM
RE: Roomik - Autor: saarik - 14-02-2012, 16:41 PM
RE: Roomik - Autor: diesel - 14-02-2012, 20:37 PM
RE: Roomik - Autor: saarik - 14-02-2012, 22:35 PM
RE: Roomik - Autor: metsakohin - 14-02-2012, 23:33 PM
RE: Roomik - Autor: Basilio - 15-02-2012, 10:48 AM
RE: Roomik - Autor: diesel - 15-02-2012, 10:59 AM
RE: Roomik - Autor: Basilio - 15-02-2012, 12:43 PM
RE: Roomik - Autor: empudogy - 15-02-2012, 15:43 PM
RE: Roomik - Autor: saarik - 15-02-2012, 17:15 PM
RE: Roomik - Autor: saarik - 16-02-2012, 09:51 AM
RE: Roomik - Autor: maisalup - 16-02-2012, 12:42 PM
RE: Roomik - Autor: hall kass - 24-02-2012, 11:15 AM
RE: Roomik - Autor: saarik - 16-02-2012, 11:45 AM
RE: Roomik - Autor: saarik - 16-02-2012, 13:55 PM
RE: Roomik - Autor: Basilio - 24-02-2012, 13:48 PM
RE: Roomik - Autor: sadaviiskymmend - 07-06-2012, 17:21 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne