15-02-2012, 10:58 AM
Ei saa mitte vaiki olla. Nimelt tegi eile käsitletav, teine Riga-5, oma esimesed hingetõmbed 
Enne käivitamist sai peale ka kitsas veokett ja kontrollitud kuidas säde tekib. Minu suureks imestuseks oli see tugev, hele ja lai - see oli kohe esimene hea märk. Nende väikeste magneetodega sai ammustel aegadel mässatud ja ei saanud neist peale peenikese sinise niidi küünla vahele mitte miskit. Täiesti võimalik, et magnetid olid kutud ja kui tagasi mõelda, siis olid nad vastu staatorit ka käinud ja noh, teada värk, et termiliselt ja mehhaaniliselt saab magneteid kenasti rikkuda. Aga paremaid detaile siis miskipärast polnud, ega see eriti ei heidutanud ka ja nii nad jäid ning arvamus oli kujundatud
Peab mainima, et enda tehtud mootor sai üsna tihe, nii et alguses oli ikka veidi raske toda pedaalida, suutsin isegi parema pedaali vända otsast ära vajutada...eks vist selle tõttu neid omal ajal keevitati väntade külge - endal pole juhtunud kordagi midagi sellist. Osaliselt on asi ilmselt ka uuema aja pedaali võlli materjali kvaliteedis, sest tolle keere oli kuidagi üsna ära väntsutatud, samas vända sees puha alles...Nojah, igatahes väntasin alguses ilma küünlata mõned ringid ja siis küünal peale ja tuld...ja nii ta läks
Väga kena ja ühtlase käiguga ja esiti tundub, et vähe särtsakama iseloomuga mootor kui D8E esimesel Riga-5-l. Võibolla lihtsalt emotsioonide värk. Eks seda D5-e sai seesmiselt ka siit-sealt järele aidatud ja kevadel ole siis näha, kumb ärevamalt peenart kaabib. Seniks aga tuleb veel mõned puuduvad detailid leida ning käia pillidega lähitulevikus ARK-s ära registreerimas.

Enne käivitamist sai peale ka kitsas veokett ja kontrollitud kuidas säde tekib. Minu suureks imestuseks oli see tugev, hele ja lai - see oli kohe esimene hea märk. Nende väikeste magneetodega sai ammustel aegadel mässatud ja ei saanud neist peale peenikese sinise niidi küünla vahele mitte miskit. Täiesti võimalik, et magnetid olid kutud ja kui tagasi mõelda, siis olid nad vastu staatorit ka käinud ja noh, teada värk, et termiliselt ja mehhaaniliselt saab magneteid kenasti rikkuda. Aga paremaid detaile siis miskipärast polnud, ega see eriti ei heidutanud ka ja nii nad jäid ning arvamus oli kujundatud

Peab mainima, et enda tehtud mootor sai üsna tihe, nii et alguses oli ikka veidi raske toda pedaalida, suutsin isegi parema pedaali vända otsast ära vajutada...eks vist selle tõttu neid omal ajal keevitati väntade külge - endal pole juhtunud kordagi midagi sellist. Osaliselt on asi ilmselt ka uuema aja pedaali võlli materjali kvaliteedis, sest tolle keere oli kuidagi üsna ära väntsutatud, samas vända sees puha alles...Nojah, igatahes väntasin alguses ilma küünlata mõned ringid ja siis küünal peale ja tuld...ja nii ta läks
