15-02-2012, 12:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-02-2012, 12:15 PM ja muutjaks oli Tift.)
Huvitav, kuidas iseehitajad ikkagi traktorit ehitavad! Ses mõttes, et mis järjekorras keegi .. arutamist on asja ümber palju, see on selge. Mõned viskavad komponendid raamile ja---tuld! A kui ei klapi päris..noh, normaalselt..on keegi iseehitajatest enne või siis algusjärgus mingeid jooniseid teinud? Pikkus-laius-kõrgus-paigutus jne? Mil viisil lahendada raam nii, et näiteks esi- ja tagaots oleksid ühel kõrgusel? Esiotsa laius? Kiige liikumine, rataste pööramine - et vastu raami ei käiks hiljem.. Krt, kerge kärsakas on üleval
..
Noh, võtsin ette mõõtmised - läbimõõdud, kõrgused ja muud esmapilgul vajalikud väärtused. Visandasin paberile, esialgu 1-100-le, saab proportsioonidest kah natuke aimu...
![[Pilt: joonis1.jpg?w=490&h=326]](http://repsud.files.wordpress.com/2011/05/joonis1.jpg?w=490&h=326)
Tundub, et kui esisilla kohal olevat raamiosa madalamaks "saagida", siis saaks kautada sirgeid talasid, ehk siis horisontaalselt sirgeid, ei pea vahele jõnkse tegema. Tunne ütleb, et kui 120-sest U-talast ütleme 60-70 mm järgi jääb ja alumine, äralõigatud osa saab tagasi keevitatud, siis peab see esiots vastu küll. "Äralõigatud osa" all ma mõtlen U-karbi alumist poolt. Loodan, et õnnestub ühe riba vahelt väljalõikamine ja alumise kõrva tagasikeevitus..
Teistpidi "jõnksust" aga ei pääse - esiraam tuleb loogiliselt kitsamaks ajada, seepärast siis tuleb kuhugi reversi ja käigukasti ühenduskoha juures see teha. Esiraami laiuse määrab ära mitu asja - mootori laius ja..esirataste pöörderaadius, hoovastik, ja kiige liikumine. Mnjaa.. tuleb esisild enne kokku panna ja siis saab laiuse kätte. Ei ole mõtet esiraami ka väga kitsaks ajada, vahest kulub ruum marjaks ära. Samas - kitsam esiosa = parem väljavaade.. Kuskil seal vahel jookseb see "parim lahendus".

Noh, võtsin ette mõõtmised - läbimõõdud, kõrgused ja muud esmapilgul vajalikud väärtused. Visandasin paberile, esialgu 1-100-le, saab proportsioonidest kah natuke aimu...
![[Pilt: joonis1.jpg?w=490&h=326]](http://repsud.files.wordpress.com/2011/05/joonis1.jpg?w=490&h=326)
Tundub, et kui esisilla kohal olevat raamiosa madalamaks "saagida", siis saaks kautada sirgeid talasid, ehk siis horisontaalselt sirgeid, ei pea vahele jõnkse tegema. Tunne ütleb, et kui 120-sest U-talast ütleme 60-70 mm järgi jääb ja alumine, äralõigatud osa saab tagasi keevitatud, siis peab see esiots vastu küll. "Äralõigatud osa" all ma mõtlen U-karbi alumist poolt. Loodan, et õnnestub ühe riba vahelt väljalõikamine ja alumise kõrva tagasikeevitus..
Teistpidi "jõnksust" aga ei pääse - esiraam tuleb loogiliselt kitsamaks ajada, seepärast siis tuleb kuhugi reversi ja käigukasti ühenduskoha juures see teha. Esiraami laiuse määrab ära mitu asja - mootori laius ja..esirataste pöörderaadius, hoovastik, ja kiige liikumine. Mnjaa.. tuleb esisild enne kokku panna ja siis saab laiuse kätte. Ei ole mõtet esiraami ka väga kitsaks ajada, vahest kulub ruum marjaks ära. Samas - kitsam esiosa = parem väljavaade.. Kuskil seal vahel jookseb see "parim lahendus".