18-02-2012, 01:20 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-01-2013, 20:56 PM ja muutjaks oli krossifänn.)
Jätkuks Sillu kommentaarile:Jah just sealsamas Haagel see aparaat seisis.Arvan siiski et see masin sai kas adra või rootori mullaseks.
Tõesti ei meenu kumb agregaat sellel siis haakes oli Meenub üks jutt kunagi seal töötand inimeselt:"et nüüd ainult rootoreid kasutatakse".See"nüüd" oligi umb.90ndate algupoole.
No sellest Tartu smrk.3-ndast kolonnist(Haagel) on igasugu jutte kuuldud.Tõsi oli see et seal valitsel paras "bardakk".Aga rasketehnikat oli neil hulgim ja tihti vist ei teatudki- kus ja mis? Alustama peaks siis sellest et 1976a.vedeles üks selle asutuse T-100MБ kuskil külavahetee ääres,roostes ja juba rohtu kasvand. Üks toonane tehnikakooli poiss tahtis masinat käima panna(pulli pärast)aga selgus et sealt oli miskit juba tuuri pandud.Kõige huvitavam oli see et samal ajal tegi Tartu EPT seal maaparandustöid ja jossimehed vist käisid ka seal juppe nillimas.
Igatahes kui oli vaja objekt üle anda siis see"rõmbe" tõsteti treilerile ja viidi minema.Ei oskagi siinkohal öelda,kas smrk. mehed unustasid lihtsalt jossi võsavahele või oligi see nii mõeldud- las vedeleb kui kellegil vaja siis korjaku ära.
Ise tean ja olen näinud siis selle asutuse tehnikat järgmiselt:
2 jossi T-100MБ(väljalaskeaasta 1964),2 jossi T-100MГП(väljalaskeaasta 1971)mõlemad poollaiade lintidega(72sentimeetrit roomikulaiust),siis kaks 2 nn."hiigeljossi"T-180(väljalaskeaasta 1971) ja üks T-180 koos rootoriga ЭTP-132,ja T-130MБ.
Need kaks vanemat T-180 olid juba 1985ndal juppeks lammutatud ja lihtsalt vedelesid seal baasi territooriumil nõgestesse ja takjatesse kasvanuna.
Meenub veel see et neil kaabli paigaldamisega eriti kiire ei olnud.
Avastasin kaks jossi kaablit vedamas umb.jaanipäevakanti.Seisivad seal ilmatuma aja ja siis vedasid järgmise kaablirulli maa-alla ja jälle seisid- kuni esimeste külmadeni.Siis vist hakkas kiire sest maa külmumas.Viimase otsa tegi T-180 juba rootoriga.
Järgmine(1986)aasta nägin Haagel seda 1964 väljalaskeaastaga jossi juba laiali lammutatuna.Ei usu et kap.remont käsil oli.Ikka võeti vast seda mida võtta oli ja mahakandmisele. Ise arvan et sellega lõppeski see kaabliadra kasutamine ja edasi tegutseti vaid rootoritega.
Lisan siis mõned pildid ka.Kaablit"tõmmati"siis juunikuust kuni esimeste külmadeni novembris.Trassi pikkust vast 2kilomeetrit aga aega võttis paar kuud
https://picasaweb.google.com/11816657667...ehnika1985
Tõesti ei meenu kumb agregaat sellel siis haakes oli Meenub üks jutt kunagi seal töötand inimeselt:"et nüüd ainult rootoreid kasutatakse".See"nüüd" oligi umb.90ndate algupoole.
No sellest Tartu smrk.3-ndast kolonnist(Haagel) on igasugu jutte kuuldud.Tõsi oli see et seal valitsel paras "bardakk".Aga rasketehnikat oli neil hulgim ja tihti vist ei teatudki- kus ja mis? Alustama peaks siis sellest et 1976a.vedeles üks selle asutuse T-100MБ kuskil külavahetee ääres,roostes ja juba rohtu kasvand. Üks toonane tehnikakooli poiss tahtis masinat käima panna(pulli pärast)aga selgus et sealt oli miskit juba tuuri pandud.Kõige huvitavam oli see et samal ajal tegi Tartu EPT seal maaparandustöid ja jossimehed vist käisid ka seal juppe nillimas.
Igatahes kui oli vaja objekt üle anda siis see"rõmbe" tõsteti treilerile ja viidi minema.Ei oskagi siinkohal öelda,kas smrk. mehed unustasid lihtsalt jossi võsavahele või oligi see nii mõeldud- las vedeleb kui kellegil vaja siis korjaku ära.
Ise tean ja olen näinud siis selle asutuse tehnikat järgmiselt:
2 jossi T-100MБ(väljalaskeaasta 1964),2 jossi T-100MГП(väljalaskeaasta 1971)mõlemad poollaiade lintidega(72sentimeetrit roomikulaiust),siis kaks 2 nn."hiigeljossi"T-180(väljalaskeaasta 1971) ja üks T-180 koos rootoriga ЭTP-132,ja T-130MБ.
Need kaks vanemat T-180 olid juba 1985ndal juppeks lammutatud ja lihtsalt vedelesid seal baasi territooriumil nõgestesse ja takjatesse kasvanuna.
Meenub veel see et neil kaabli paigaldamisega eriti kiire ei olnud.
Avastasin kaks jossi kaablit vedamas umb.jaanipäevakanti.Seisivad seal ilmatuma aja ja siis vedasid järgmise kaablirulli maa-alla ja jälle seisid- kuni esimeste külmadeni.Siis vist hakkas kiire sest maa külmumas.Viimase otsa tegi T-180 juba rootoriga.
Järgmine(1986)aasta nägin Haagel seda 1964 väljalaskeaastaga jossi juba laiali lammutatuna.Ei usu et kap.remont käsil oli.Ikka võeti vast seda mida võtta oli ja mahakandmisele. Ise arvan et sellega lõppeski see kaabliadra kasutamine ja edasi tegutseti vaid rootoritega.
Lisan siis mõned pildid ka.Kaablit"tõmmati"siis juunikuust kuni esimeste külmadeni novembris.Trassi pikkust vast 2kilomeetrit aga aega võttis paar kuud
https://picasaweb.google.com/11816657667...ehnika1985
Minu kanal YouTube`s http://www.youtube.com/user/krossifann?feature=mhsn