27-02-2012, 00:06 AM
(26-02-2012, 22:37 PM)valdo Kirjutas: Mina olen oma elu jooksul lugematu arvu jalgratta taga- ja esijooksuvõlle õgvendanud - ikka kõvale metallalusele muhk ülespidi ja haamriga õigesse kohta õige tugevusega pauk. Kui otstes olevaid keermeid olen kartnud lõhkuda (keskel neil keeret ei ole), siis olen kas kasutanud vask-vahetükke või olen pärast keermed üle keeranud. Viimasel ajal julgen seda teha ka sõjaeelsetega, sest 26 tpi 3/8" ja 5/16" keermelõikajad on mul nüüd olemas.
Valdo jutt jälle jumala õige! Enamus muidugi teab, aga igaks juhuks selgitan üle. Nimelt pole nn "vanajalgratta" rattavõlle võimalik kümnend - süsteemis loendada, st on võimalik, aga keeruline ja nii lihtsalt ei tehta. Põhjuseks on muidugi nendel kasutatud tollkeermed. Meeterkeermega võllidega on asi lihtne, tollkeermega võllide hulga loendamiseks kasutatakse aga järgmisi suurusi - üks, paar, mitu, pool tosinat, lugematu hulk, must miljon (viimast mitte segi ajada kümnendsüsteemi miljoniga, must miljon on umbes suurusjärgus üks p...setäis (viimast jällegi mitte segi ajada mahuühikuga p....setäis)).
Valdo, kas sellepärast ongi viimasel ajal nii kiire, et oled kogu vaba aja kulutanud "lugematu hulga" rattavõllide õgvendamisele? Kas Su erakogus juba kõverad võllid otsa ei lõppe?
