04-04-2012, 14:11 PM
(03-04-2012, 21:26 PM)Ostap Bender Kirjutas: Äkki toodeti eestis suurem osa jalgrattaid n.ö. "hooajaks". Korraga suurem partii ja siis vastavalt vajadusele laotäienduseks ? See seletaks ka raamide numeratsioonihüppeid ?
Seda hooajalist tootmist on tootjad ajalehes kurtnud seoses sellega, et oleks võimalik toota palju rohkem, luua juurde alalisi töökohti jms, kui ainult saaks väljamaa tallapresside sissevedu piirata tollide ja teiste meetmetega (midagi vististi 39 aasta lõpus hakatigi rakendama).
Raamikaela sildialusest punasest värvist. Minu fantaasialend oleks selline, et kogu muhvidevaheline raamikaela osa võiks olla punane olnud. Originalidel (keskmistel mudelitel, ütleme nii) teatavasti oli kasutusel nii punase kui valge taustaga raamitoru embleemide all (sadulatoru vesipildi ja raamikaela metallsildi alune), midagi näha ka 39 aasta reklaami pildilt.
http://eag.vanatehnika.ee/Rattad/jretk_kat1939_03.jpg
mudelid 15 ja 16.
Kui väga tahta ja kaua vaadata, siis enne teadvuse kaotamist hakkab midagi punast ka Olympia mudelite 7 (eriti mudeli 7) ja 8 raamikaeltelt paistma
http://eag.vanatehnika.ee/Rattad/jretk_kat1939_04.jpg
Ksf! Valdo erakogus selliste värvilahendustega ETK mudeleid minuteada taastatud/kohendatud kujul ei leidu, seega on see erakogu ebatäiuslik ja puuduline!
