04-04-2012, 16:54 PM
(03-04-2012, 23:30 PM)Tift Kirjutas: See jõuvõtuvõll... "Seal tagapool".. kui sa mõtlesid, et pärast Nissani difrit tuleb veel üks käigukast, siis tegelikult on seal vaid reverskast. Reversil vabakäiku...on või ei ole? Vot, siin ma ei oskagi kohe midagi öelda, tunnistan ausalt - ma ei tea! Oleks muidugi kena, kui oleks..hihii..krt, vot kus lops! Homme kontrollin järgi. Aga see "punn".. vaat, see on täiesti äravõetav , sinna pane või kohviveski külge !
Üldiselt nendes reverskastides siiski neutraalasend olemas.
Vähemalt nii enda kunagises töömasinal ja ka riiulis paika(traktorile) sättimist ootavatel on neutraal täitsa olemas.
Seda pooltelge saaks kasutada jõuvõtuvõllina ka liikuval masinal. Ainult mõned häirivad pisiasjad on selle asja juures võrreldes "normaalsete" traktoritega. Esiteks on jõuvõtu kiirus otseselt seotud sõidukiirusega nagu traktorite jõuvõtu sünkroonajam(iseenesest ei ole üldse paha, ainult et seab jõuvõtult ajami saavate asjade kasutamisele mingi kindla kasutatava kiirustevahemiku). Ja nõuab omakorda ülekandearvudega mängimist, et reaalselt sinna otsa miski(iseehitatud) riistapuu(näiteks mullafrees või niiduk) parajal kiirusel(ja sõidukiirusel) tööle saada.
Teiseks on jõuvõtt sõltuvuses sõidusidurist nii ehk naa.
Ise mõtlesin siin sarnast varianti enda projektile, kus oleks läbi vahepuki ja kettajami viinud jõu mootori alt läbi viidud võllile, mille oleks saanud kardaane ja vahepukke kasutades tuua nii ette kui taha välja.
Mängumaad annaks sellisele jõuvõtuvõllile kindlasti see, kui kuskile sinna vahele(nö pooltelje ja jõuvõtuvõlli vahele) lisakäigukast paigutada, mille ülekannetega lihtsamalt mängida saaks.
Ise olen selle jõuvõtuvõlli teema üle palju mõelnud. Kõige parem see variant pole, aga eestpoolt mootorit(rihmaseibilt siis kas rihma või kardaaniga) eriti suurt jõudu sõiduautomootorilt ei võta.