01-06-2012, 08:32 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-06-2012, 10:03 AM ja muutjaks oli stihl.)
(30-05-2012, 19:07 PM)MAZ Kirjutas: Ütleme,et täis restoreerimine proffessionaali juures on selline teema,et selleks peaksid ilmselt raha koguma üsna palju ja kaua,arvestades eesti keskmist töötasu.
Miskipärast on härraste automoto foorumlaste seas juurdunud arvamus, et need, kes musta tööd teevad (ehk plekksepp, lukksepp, maaler jne) võiksid saada keskmisest töötasust umbes 3 korda madalamat palka....



Olen sellist suhtumist siin foorumis üsna mitmes teemas kohanud.
Ehk üsna tavaline on arvata, et keskmise kuurist leitud ja 40a vana auto võiks sõidukorda seada + kere korda teha + ära värvida umbes 2000 euroga, KUIGI, miinimum selleks tööks kulub umbes 1000 rasket töötundi. + materjalikulu.
Täpselt nagu siingi teemas esitletud auto puhul...
Olen ise ja kodus sellise "kuurileiu" ellu äratanud ja 1000 tundi läks sujuvalt. Kusjuures, tulemus oli lihtsalt korras ja sõitev auto, mitte näitusekandidaat.
Ehk see vaeseke, kes autot taastab, võiks teenida vabalt lausa 2€ tunnis kätte...(kui rohkem raha kui 340€ kuus vaja, tehku rohkem tööd, ühe kuu sisse mahub ju way üle 500ja tunni...)
Ja sedagi vaid juhul, kui ta selle aja jooksul
makse ei maksa,
ühtegi tööriista, keevitustraati, gaasi jne ei osta (tööandja tagant ehk midagi kuidagi õnnestub...?),
ruumi ei rendi (tehku kodus, esikus, seal on tasuta) ja
elektrit loomulikult varastab...

Millest selline suhtumine, härrased...?
Mis teemasse siin rohkem puutub, siis soovitaksin teemaalgatajalt see auto kuumal suvepäeval survekaga hoolikalt puhtaks pesta (põhi eriti, selleks kannatab ta lausa korraks küljeli keerata), et lahtine rooste, tolm, omaaegsed mastiksid ja sammal eralduks.
Selleks sobib suurepäraselt kodukasutuse vibreeriva otsaga Kärcher, kui endal pole, kannatab laenata ja enamus neist suudab ka 200 liitrisest tünnist vett võtta, kui trassi õues pole.
Seejärel põhjalikult ära lasta kuivada ning ...hästiventileeritud kuuri tagasi lükata.
Kuniks rahaline seis paraneb.
Hoolikalt jälgides, et ta palju maa peale seisma ei jääks...
Kui betoonpõrandat pole, kannatab kasvõi lausa mõni vana linoleumitükk niiskusekaitseks alla panna...
(P.S. olen sellist konserveerimise asja ka elus tunduvalt haljamale oksale jõudnud inimesele aidanud teha; neli valmisprojekti katete all kenasti seismas ja ootamatu lapse sünd lükkas viienda tehalaskmise paariks aastaks edasi. Õige suhtumine, ma leian)
See, et rahakotis noorel inimesel paksust pole, on täiesti normaalne ning kogu maailmale teistsugust tõestama hakata pole mõtet.
Pigem õppida, tööd teha ning tuleb ka aeg, kus vanaisa auto väärikalt elluäratamine pole pangale kuuluva maja ja kahe igapäevaauto kõrval üldsegi probleem...

Aga see vaid minu nägemus asjast...