18-06-2012, 18:19 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-06-2012, 19:01 PM ja muutjaks oli Kris123.)
Teema on ära vajunud. Kõigepealt endast, kolmeteljeliste lennukitega kunagi piloot olnud ise. Olen piloteerinud vaid motodeltaplaane.
Oleks huvitav teada, et mis plaanide järgi ja mis lennuk. Plaanides on antud tavaliselt hobujõu vahemik ja tõepoolest on ehk raske valikut teha. Ma ise ostsin affordaplane'i joonised( tellisin internetist)
Ei ole kunagi lennukite ehitusega tegelenud, need joonised ja ehitusõpetused olid odavad ja tõenäoliselt ma seda lennukit ehitama ei hakka. Peamised põhjused miks mitte: Nn "landing gear" tundub olevat täiesti jama (jäik ja läheb tõenäoliselt katki) peale selle ei meeldi mulle mootori asend, mootori tulekahju korral läheb piloot põlema (mingit tuleseina pole).
Õpetustes nõutakse poltide, trosside ja kõige materjali ostmist vastavalt spetsifikatsioonidele siit http://www.aircraftspruce.eu/?gclid=CLKN...tAodrBnZ1w
Iseenesest tundub suht lihtne ehitus olevat, aga mitte väike töö.
Ma olen kergelt kalkuleerinud (kui vaatad näiteks alumiiniumist talade ja torude hinda seal, siis see pole odav lõbu) ja mõelnud, et asi läheb üsna kalliks ja tõenäoliselt oleks kavalam mõni ultralight masin osta kasutatult.
Näiteks siit: http://www.globalplanesearch.com/view/all/AllRAUL.htm
Mootor antud isendile sobiks Rotax 477, mis on aviatsiooni tarbeks mõelduna topeltsüütega näiteks. Neid saab ka jetskide pealt vanu ja võid odavale peale trehvata ebays näiteks. Kasutatakse ka poolt volkswagenit tihti väikelennukite peal. Kahetaktiliste mootorite eelis on see, et nad on kerged oma võimsuse kohta. Kerglennukite mootoreid toodab veel Hirth, kuid vanasti olid nad väga ebatöökindlad. Kuulu järgi olla nende kvaliteet nüüd parem, kuid kasutatult näiteks ebayst mul ei õnnestunud ühtegi leida antud hetkel. Mootor on üks tähtsamaid komponente sellise projekti juures ja pigem olgu võimsust veidi rohkem kui vähem.
Aga oleks huvitav teada, millise lennuki ehitamine käib. Ma arvan, et kui sa eriti kodus pole lennukite ehitamise alal ja tahad ikka vähegi asja saada, mis lendab ja natuke rõõmu pakub, siis oleks kavalam midagi kasutatult osta. Muidugi ehitamine imponeerib mulle endale ka.
Seal on odavamat kraami ka
näiteks see:
http://www.upac.ca/classifieds.old/item/308
hind: SALE £5,750
![[Pilt: 2328_2_Pic1.jpg]](http://www.afors.com/Images/UserImages/Originals/2328_2_Pic1.jpg)
sellise raha eest sa ise teda valmis ei ehita
See Walteri poolt müstiliseks aparaadiks ristitud isendi ehitamine maksab kuskil 15 000- 20 000 USD ja Euroopas läheb ehitamine tõenäoliselt kallimaks. Siin on link http://www.alpineworldwide.com/alpine_gl...roject.htm
Ainuüksi üks neist pisikestest mootoritest maksis 2000 USD mõned aastad tagasi. Lennundus on väga kallis ala.
Oleks huvitav teada, et mis plaanide järgi ja mis lennuk. Plaanides on antud tavaliselt hobujõu vahemik ja tõepoolest on ehk raske valikut teha. Ma ise ostsin affordaplane'i joonised( tellisin internetist)
Ei ole kunagi lennukite ehitusega tegelenud, need joonised ja ehitusõpetused olid odavad ja tõenäoliselt ma seda lennukit ehitama ei hakka. Peamised põhjused miks mitte: Nn "landing gear" tundub olevat täiesti jama (jäik ja läheb tõenäoliselt katki) peale selle ei meeldi mulle mootori asend, mootori tulekahju korral läheb piloot põlema (mingit tuleseina pole).
Õpetustes nõutakse poltide, trosside ja kõige materjali ostmist vastavalt spetsifikatsioonidele siit http://www.aircraftspruce.eu/?gclid=CLKN...tAodrBnZ1w
Iseenesest tundub suht lihtne ehitus olevat, aga mitte väike töö.
Ma olen kergelt kalkuleerinud (kui vaatad näiteks alumiiniumist talade ja torude hinda seal, siis see pole odav lõbu) ja mõelnud, et asi läheb üsna kalliks ja tõenäoliselt oleks kavalam mõni ultralight masin osta kasutatult.
Näiteks siit: http://www.globalplanesearch.com/view/all/AllRAUL.htm
Mootor antud isendile sobiks Rotax 477, mis on aviatsiooni tarbeks mõelduna topeltsüütega näiteks. Neid saab ka jetskide pealt vanu ja võid odavale peale trehvata ebays näiteks. Kasutatakse ka poolt volkswagenit tihti väikelennukite peal. Kahetaktiliste mootorite eelis on see, et nad on kerged oma võimsuse kohta. Kerglennukite mootoreid toodab veel Hirth, kuid vanasti olid nad väga ebatöökindlad. Kuulu järgi olla nende kvaliteet nüüd parem, kuid kasutatult näiteks ebayst mul ei õnnestunud ühtegi leida antud hetkel. Mootor on üks tähtsamaid komponente sellise projekti juures ja pigem olgu võimsust veidi rohkem kui vähem.
Aga oleks huvitav teada, millise lennuki ehitamine käib. Ma arvan, et kui sa eriti kodus pole lennukite ehitamise alal ja tahad ikka vähegi asja saada, mis lendab ja natuke rõõmu pakub, siis oleks kavalam midagi kasutatult osta. Muidugi ehitamine imponeerib mulle endale ka.

Seal on odavamat kraami ka
näiteks see:
http://www.upac.ca/classifieds.old/item/308
hind: SALE £5,750
![[Pilt: 2328_2_Pic1.jpg]](http://www.afors.com/Images/UserImages/Originals/2328_2_Pic1.jpg)
sellise raha eest sa ise teda valmis ei ehita
See Walteri poolt müstiliseks aparaadiks ristitud isendi ehitamine maksab kuskil 15 000- 20 000 USD ja Euroopas läheb ehitamine tõenäoliselt kallimaks. Siin on link http://www.alpineworldwide.com/alpine_gl...roject.htm
Ainuüksi üks neist pisikestest mootoritest maksis 2000 USD mõned aastad tagasi. Lennundus on väga kallis ala.