20-06-2012, 08:02 AM
Minu jaoks oli "Soss" viimane vene jalgratas. Ülikooli ajal kadus ta kahjuks hämaratel asjaoludel ja venna kaasabil ära. Minu jaoks oli see esimene esimese käiguvahetajaga sportratas. Samuti oli sellel taga 5 hammasratast ehk kokku 5 käiku. "Turistil" oli kokku 4 käikuja isa vanal "Sputnikul" 3 käiku. "Sossil" aga kokku 2x5=10 käiku. Sel ajal olin ma suur jalgratta ehitaja ja aretasin oma "Sossile" ette veel kolmanda hammasratta, sellise ellipsi kujulise, mida oli hea kasutada mäkketõusudel. Seega sain kokku 15 käiku. Käiguvahetus ei olnud küll nii sujuv kui tänapäeva ratastel, kuid vägev värk oli. Linnaliini Ikaruste tuules sai ka sellega sõidetud (arusaadavatel põhjustel oli lõõtsade taga parem sõita). Lisadena paigaldasin ka rihmadega pedaali-korvid, mida ostes peal ei olnud. Rehvid olid sellel ajal defitsiit ja sai vist kuidagi välja aetud isegi 21 mõõdus, pealt siledad, õhukese kummiga trekisõidu rehvid. Kusjuures nendega oli ratas oluliselt kiirem, kui tavaliste 25 mõõdus rehvidega. Lisaks müüdi sellele rattale ka maastikurehve. Varuosasid sai Tallinnas "Dünamo" poest ja kui seal iga päev käisid, siis said vajaliku asja aja jooksul kätte kah.