23-06-2012, 18:55 PM
(23-06-2012, 15:39 PM)Tegelane5 Kirjutas: ...
Turbokad vajavad ka enne koormust et turbo õieti toimetama hakkaks.
...
Koormust ei ole vaja, piisab heitgaaside hulgast, mis turbiinile hoo sisse lükkab. Neid viimaseid toodab aga mootorist läbi käiv õhk. Ehk pöörded, mitte koormus.
Traktorimootoritele on omane pikk kolvikäik, mistap nende väändemoment on muljetavaldav juba väikestel pööretel. Samas põhjustab toekas ehitus ja pikk kolvikäik hulga taskaalustamata inertsjõude (mitte segi ajada tasakaalustatavatega!), mis pöörete arvu tõstmisel väntmehhanismi lammutavad.
Automootoritele on omane suurem pöörlemissagedus. Sama võimsuse juures võib neil olla erinevate pöörete tõttu erinev pöördemoment. Sestap ei saa öelda, et automootor traktoril nüüd parem või halvem oleks.
Mida suuremad on pöörded, seda rohkem tsükleid teeb iga võll. See võib saada saatuslikuks alamõõdulise laagrisõlme korral. Mida RSi jõuülekandes minu teada ei esine.
Tõsi, originaali asendamisel kaks korda võimsama mootoriga võib juba oodata jõuülekande purunemist koormuse all... Ega see tugevusvaru nüüd nii suur ka ei ole. Ehk siin sõltub vastupidavus kasutaja kõrvade vahel olevast.