Nõukogude autode koostekvaliteet
#5

Huvitav teema. Sissejuhatuseks mainiks, et nõukogude auto ekspluatatsiooniaegne kvaliteet sõltus väga paljuski juhist, kelle kätte ta sattus. Kõik vene autod olid toodetud remondivõimelisele mehele.Olen ka pidanud väga palju CCCP-s toodetud masinaid, aga ei ütleks küll, et nad nii meeletult lagunesid ja õli võtsid nagu siin eestpoolt lugeda võis. Sõita kannatasid,kuigi näppe pidi aegajalt ikka õliseks tegema küll. Nõukogude auto juures üheks väga tähtsaks toimingus oli ennetusremont, sest et kui asi jõudis juba remondi staadiumisse siis oli lootusetult hilja.
Aga nüüd kvaliteedist. Tuli meie sovhoosi auto sõbralikust Armeeniast.ERAZ. Nagu tollel ajal armastatiöelda "Ekspordiks Armeenia Ühendriikidest Nõukogude Liitu". Algul võeti auto lahti ja keevitati keret, kuna põhja talad olid ainult kinni punktitud, mitte keevitatud, nagu tehnoloogia ette näeb.Kui auto rajale saadi siis selgus et peale nädalast ekspluatatsiooni vesi karteris.Mootor maha.Ja kui mootor lauapeal oli siis selgus et ploki peal oli kiri kollase värviga,"EREVAN".Mootor oli juba tootja poolt välja brakeeritud ja saadeti südamerahuga edasi,kus see siis samasuguse stoilise rahuga raamivahele tõsteti. Ploki vahetus ja masin käis kui muinasjutus, kuni erastamine tema võttis.
Järgmine näide: Sai meie majandi esinatimees uue nati.(DT-75) Kohe tuvastas traktoristi terav kõrv et mootor ei tööta korralikult.Lötutas. Üks silinder ei võtnud osa üldisest protsessist.Küll seal tehti imevigureid,regulliti klappe,pihusteid.Kõrgsurve pump käis stendis.Tulemus null.Siis avastati et õli tase millegipärast on karteris tõusnud ja kogu see kraam lõhnab kahtlaselt nafta järele. Viimane, mida tehti,oli silindrites surve kontroll ja oh imet.Ühes silindris survet nema.Apsoluutselt mitte midagi. Ja kui siis mootor laiali tõmmati, selgus et oli unustatud sisse pista üks keps koos kolviga.Vot nii.
Nüüd üks jutt tuttava suust, kes õppis EPAs ja kes mingi praktika korras käis Lipetzki traktoritehases .Teadupärast,seal pandi kokku T-40 marki traktoreid.Selles tehases oli liini peal iga natukese aja pärast üks tont , kelle ülesanne oli paika panna see detail mida ei jõudnud paigaldada selleks ettenähtud tööline. Ja kui seda ei jõudnud teha ka abimees, siis jäi antud auväärne ülesanne kohaliku mehanisaatori hooleks. Samas tehases oli nähtud ka pilt kui tikkpoldi paigaldamiseks kasutati kuvaldat??? Võibolla oli tikkpolt midagi naeltüübli taolist.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Mister X - 23-06-2012, 20:03 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Maamees - 23-06-2012, 21:03 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: aavu - 23-06-2012, 22:10 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: kass - 23-06-2012, 22:37 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Daff - 24-06-2012, 00:36 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Daff - 24-06-2012, 11:11 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Raudpats - 24-06-2012, 15:38 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Mister X - 24-06-2012, 17:51 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Vana7 - 24-06-2012, 18:05 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Daff - 24-06-2012, 18:28 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: hulgus - 24-06-2012, 23:06 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: kass - 24-06-2012, 23:49 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: moskiito - 24-06-2012, 23:54 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: aavu - 25-06-2012, 00:33 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: mrali - 25-06-2012, 01:00 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Maamees - 25-06-2012, 15:13 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Mufff - 25-06-2012, 15:26 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Maamees - 25-06-2012, 15:51 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Daff - 27-06-2012, 11:14 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Martti - 27-06-2012, 17:16 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Mufff - 27-06-2012, 22:57 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: cesium - 27-06-2012, 21:28 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: metsakohin - 27-06-2012, 21:29 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Veteran - 28-06-2012, 07:59 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Daff - 29-06-2012, 10:34 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: miilits - 30-06-2012, 07:50 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: AddressUnknown - 30-06-2012, 13:01 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Tegelane5 - 30-06-2012, 14:36 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: h2rra - 01-07-2012, 10:52 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: oltsberg - 30-06-2012, 17:27 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Basilio - 30-06-2012, 23:46 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: miilits - 01-07-2012, 05:40 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Maanteemuuseum - 01-07-2012, 09:42 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: pen.skar - 01-07-2012, 11:18 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: oltsberg - 01-07-2012, 12:00 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Talupoeg taluja - 01-07-2012, 14:07 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Basilio - 01-07-2012, 22:29 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Talupoeg taluja - 01-07-2012, 22:49 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Simmerling - 01-07-2012, 18:41 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: AddressUnknown - 02-07-2012, 22:12 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Talupoeg taluja - 03-07-2012, 00:05 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: nymmik - 03-07-2012, 02:00 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Daff - 02-07-2012, 23:36 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Indy - 03-07-2012, 00:24 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: AddressUnknown - 03-07-2012, 09:06 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Daff - 03-07-2012, 10:17 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne