25-06-2012, 01:00 AM
Aastaid tagasi (möödunud kümnendi 1. pooles) tegutses esivanem ühes tuntud elektriehituse firmas, kuhu üksvahe osteti mõningad Venemaal toodetud tutikad Gazellid (kõik 4x4 ja Venemaal toodetud Steyri monoplokk-diislitega). Nende aparaatide põhivead:
- roolivõimendid ja pumbad lagunesid (lekked jm) - ühel masinal vahetati paari aasta sees ca 5 pumpa
- käigu- ja vahekastides kippusid konkreetsed hammasrattad minema
- mootori õlilekked
- ühel masinal mälu järgi läks paari aastaga turbo läbi
- rooste, rooste, rooste
- kütuselekked ja pihustite tõrked
Värvikaim juhus oli selline, kus talvel kiilakaga kraavivajumine lõikas esimese lehtvedru kanduri kinnitusneedid pooleks kui nuga sulavõi, vedru pealeht muutus löögist kapsarauakujuliseks - ning lõpptulemus - esisild kõver, raam propelleris ja käigukasti korpuses praod. Vahetati seejärel Rebellas kogu alusvanker masinal välja. Väidetavalt on hiljem Eestisse toodud Gazellid, mis Leedus kokku pandud, teostuselt ja kokkupanekukvaliteedilt märksa inimlikumad kui "venelased" (mäletan 1990te keskpaigast koduasulast ühte kozlikut, mille kast oli ühe aastaga ühtlase roostekihi all...).
Samasse firmasse osteti Venemaalt 2003 ka Toržoki tuletõrjevarustuse tehases toodetud 28 m kõrgune supertõstuk APT-28 (Kamaz-4310 baasil). Kümmekond aastat NZ-is seisnud Kamazi igasugused lekked ja suitsemine vast ei üllata, aga tutikal tõstukil ilmnes ka pooleteise aasta sees igasuguseid hüdraulika, lõpplülitite, korvist juhtimise ja korvi loodimise muresid - karmim juhtum oli, kui tõstma hakates murdus korvi horisontaalis hoidva trossi fiksaator. Olnuks see 20 m kõrgusel, võib tagajärgi vaid ette kujutada...
- roolivõimendid ja pumbad lagunesid (lekked jm) - ühel masinal vahetati paari aasta sees ca 5 pumpa
- käigu- ja vahekastides kippusid konkreetsed hammasrattad minema
- mootori õlilekked
- ühel masinal mälu järgi läks paari aastaga turbo läbi
- rooste, rooste, rooste
- kütuselekked ja pihustite tõrked
Värvikaim juhus oli selline, kus talvel kiilakaga kraavivajumine lõikas esimese lehtvedru kanduri kinnitusneedid pooleks kui nuga sulavõi, vedru pealeht muutus löögist kapsarauakujuliseks - ning lõpptulemus - esisild kõver, raam propelleris ja käigukasti korpuses praod. Vahetati seejärel Rebellas kogu alusvanker masinal välja. Väidetavalt on hiljem Eestisse toodud Gazellid, mis Leedus kokku pandud, teostuselt ja kokkupanekukvaliteedilt märksa inimlikumad kui "venelased" (mäletan 1990te keskpaigast koduasulast ühte kozlikut, mille kast oli ühe aastaga ühtlase roostekihi all...).
Samasse firmasse osteti Venemaalt 2003 ka Toržoki tuletõrjevarustuse tehases toodetud 28 m kõrgune supertõstuk APT-28 (Kamaz-4310 baasil). Kümmekond aastat NZ-is seisnud Kamazi igasugused lekked ja suitsemine vast ei üllata, aga tutikal tõstukil ilmnes ka pooleteise aasta sees igasuguseid hüdraulika, lõpplülitite, korvist juhtimise ja korvi loodimise muresid - karmim juhtum oli, kui tõstma hakates murdus korvi horisontaalis hoidva trossi fiksaator. Olnuks see 20 m kõrgusel, võib tagajärgi vaid ette kujutada...