Nõukogude autode koostekvaliteet
#26

Pole seda teemat enne puudutanud, kui mõningaid kogemusi oman.
Olümpiaaastal 1980 õnnestus AZLk-s olla praktikal, omaette kogemus, selleaegsed TPI autokateedri tudengid käisid sealt kõik läbi, muide mina paigaldasin sealsele toodangule pagasniku lukke, tu oli hea töö, sest minu töövahendiks oli ainult kohver lukkude ja narest kruvikeerajaga, ei mingeid suruõhu tööriistu ega voolikuid, kuid esialgu jäi töökogemust vajaka ja kui keegi sai autoomnikuks, millisel mõni polt puudus, siis palun takkjärgi vabandust. hiljem sain tavaliselt 0,5 tundi varerem lõunale ja ka õhtale, sest võimalus oli liinil töö ette ära teha, muidugi tuli vaadata, et kollege ei segaks. Tegin seal ka 3.-rbl eest haltuurat ja müüsin ühe või mitu nendest lukkudest tehasesse pääsenud autoostjale, kes käis kaelal nagu uni, kes seal töötas võis ise võtta, sest need vedelesid liini kõrval riiulis vabalt nagu muudki auto külge minevad osad.
Koosteliinil olid põhitöötajateks just praktikandid, Moskvasse pärapõrgutest mehi otsima tulnud neiud (devottskad) igas erinevas vanuses, vahel oli näha ka sõdureid ja väike punt alalisi kogemustega töötajaid. Kuu alguses juhtus, et mõningaid detaile ei jagunud ja siis ka liin kippus tihti seisma, kuu lõpus aga läks rabamiseks, sest plaan oli vaja täita ja vahel kaubeldi ka tööle kolmandasse vahetusse st. ööseks just plaani täitmise eesmärgil ja kui õieti mäletan, siis maksti selle eest sulas 15.- rbl peo peale (kus siis oli maksuamet???).
Juttu oli siin VAZ-i mootorite nukkvõllidest, see on jumala õige, et see mootor tahab sõitmisel pööret saada ja siis seda nukkvõlli jama ka naljalt ei tekkinud, kes aga enda arust "ökosõitu" tegi sai nukkvõlli vahetust kindlasti tunda.
Siin oli juttu eksporditavatest autodest, enamus VAZ-e olenemata kerest läks selleks ju 2103 mootoriga, mossel oli ju päris eksport varjant, millisel oli nikkeltriipe rohkem küljes jne.
Viljanimaal Nuias elavatel foorumlastel peaks olema tuttvaid, kes tegelesid GAZ-51 kap. remondiga, st ka ju praktiliselt sõiduki uut koostamist liinil, enne tuli muidugi see aparaat laiali lammutada.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Mister X - 23-06-2012, 20:03 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Maamees - 23-06-2012, 21:03 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: aavu - 23-06-2012, 22:10 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: kass - 23-06-2012, 22:37 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Daff - 24-06-2012, 00:36 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Daff - 24-06-2012, 11:11 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Raudpats - 24-06-2012, 15:38 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Mister X - 24-06-2012, 17:51 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Vana7 - 24-06-2012, 18:05 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Daff - 24-06-2012, 18:28 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: hulgus - 24-06-2012, 23:06 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: kass - 24-06-2012, 23:49 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: moskiito - 24-06-2012, 23:54 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: aavu - 25-06-2012, 00:33 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: mrali - 25-06-2012, 01:00 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Maamees - 25-06-2012, 15:13 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Mufff - 25-06-2012, 15:26 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Maamees - 25-06-2012, 15:51 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Daff - 27-06-2012, 11:14 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Martti - 27-06-2012, 17:16 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Mufff - 27-06-2012, 22:57 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: cesium - 27-06-2012, 21:28 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: metsakohin - 27-06-2012, 21:29 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Veteran - 28-06-2012, 07:59 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Daff - 29-06-2012, 10:34 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: miilits - 30-06-2012, 07:50 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: AddressUnknown - 30-06-2012, 13:01 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Tegelane5 - 30-06-2012, 14:36 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: h2rra - 01-07-2012, 10:52 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: oltsberg - 30-06-2012, 17:27 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Basilio - 30-06-2012, 23:46 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: miilits - 01-07-2012, 05:40 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Maanteemuuseum - 01-07-2012, 09:42 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: pen.skar - 01-07-2012, 11:18 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: oltsberg - 01-07-2012, 12:00 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Talupoeg taluja - 01-07-2012, 14:07 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Basilio - 01-07-2012, 22:29 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Talupoeg taluja - 01-07-2012, 22:49 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Simmerling - 01-07-2012, 18:41 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: AddressUnknown - 02-07-2012, 22:12 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Talupoeg taluja - 03-07-2012, 00:05 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: nymmik - 03-07-2012, 02:00 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Daff - 02-07-2012, 23:36 PM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Indy - 03-07-2012, 00:24 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: AddressUnknown - 03-07-2012, 09:06 AM
RE: Nõukogude autode koostekvaliteet - Autor: Daff - 03-07-2012, 10:17 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne