30-06-2012, 17:27 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-06-2012, 18:48 PM ja muutjaks oli oltsberg.)
Pole küll kogemust autoga, aga pajatan 1988 septembris ostetud Delta mopeedist. Esimese asjana hakkas silma, et paak on viltu peal. Sai asja uuritud, nii raamis kui paagis augud OK, aga proovi kuidas tahad, paaki otse istuma ei saa. Lõppude-lõpuks oli see siiski pseudoprobleem, mis sõitmist ei seganud. Enne kui käima-sõitma sai, selgus, et teine käik on sees ja välja tulla ei kavatse (teadsin, et see läheb sisse vedru jõul, I ja neutraal saadakse siis, kui vedru kokku surutakse.) Proovisin trossist reguleerida, ei aidanud. Sai käigukäepide lahti võetud. Sealt vaatas vastu ilus määritud tross, otsak oli ilusti olemas, aga... see polnud trossi külge joodetud! Esikummil oli ilusti õhk sees, kübar peal, aga igaks juhuks kontrollides selgus, et ventiili ei olegi! Alguses olin korralik omanik ja soovitatavat kiirust 40km/h ei ületanud. Ühel ilusal 1989nda aasta suvepäeval oli aga koledal kombel kiire ja keerasin gaasi põhja. Masin oli selleks ajaks sõitnud 1800 km. Ja siis käis suur PAUK! Täpselt ei mäleta, aga igatahes enamik käigukasti detailidest läksid vahetusse ja pooleks oli keps. Ei teagi, kust häda alguse sai, kas alguses juhtus midagi käigukastiga ja seetõttu lõi kepsu puruks või vastupidi.
Mis puutub algaastate VAZi Itaalia juppide müüti, siis võin seda paari näitega kinnitada. 1973 a. kopikal oli rooli signaalirõnga peale (õigemini küll alla) kirjutatud FAB ITALY. Tungil oli selle "tilu" peal, mis auto tõstekohta pistetakse, kiri 125/124. See viimane võib küll ka Poolale viidata. Muuseas, kui keegi arvab, et sellise kirjaga tunk on paras rariteet ja seda endale tahab, siis olen nõus selle Vene oma vastu vahetama.
VAZi nukkvõlliprobleemist aitas üle taastamine. Olen ise näinud, kuidas nukkvõllid läbi Võru Gaasianalüsaatorite Tehase aiavõrgu sisse-välja käisid. Väidetavalt oli töö väga hea. Isiklik kogemus sama tehasega seondub eelkirjeldatud Delta esimese ketihammasrattaga. Peale 5000 km läbisõitu oli see peaaegu "siledaks" kulunud. Peale Võru tehases taastamist nägi hammasratas peale järjekordse 5000 km läbimist välja nagu uus!
Tänapäeval tuleb ida poolt ka muidugi huvitavaid asju. Nimetamata marki, olen oma kõrvaga kuulnud, kuidas maaletooja tehasest varuosi tellides humoorikalt muigab: et kas nüüd läheb tõesti õnneks ja jupp sobibki ilma kohendamata/ümber tegemata masina külge, võib peab järeleaitamistunde andma. Enamasti peabki... Ise olen ostnud traktori jagaja, millel oli metallipuru sees, see jõudis klapi vahele ja pärast esimest kangiliigutust keeldus jagaja töötamast.
Aga praak ei küsi geograafiast. Aastaid tagasi vestlesin ühe metsaveo autojuhiga. Auto oli 4 kuud vana Scania, sõitnud 70000 km, kaks kuud garantiiremondis viibinud. Kõigepealt oli nukkvõll kolmeks jupiks läinud ja seejärel avastatud, et tagasilda oli tehasest rauapuru sisse jäänud.
EDIT. Läheb küll autodest ja nõukogudest väga kaugele, aga eelmise näitega seoses meenus veel midagi. 1989, kui Husqvarnal oli 300 a. juubel ja tooted vastava kleepsuga varustadud, läks mingi ports meie maile sattunud võsasaagidest tagurpidi käima...
Mis puutub algaastate VAZi Itaalia juppide müüti, siis võin seda paari näitega kinnitada. 1973 a. kopikal oli rooli signaalirõnga peale (õigemini küll alla) kirjutatud FAB ITALY. Tungil oli selle "tilu" peal, mis auto tõstekohta pistetakse, kiri 125/124. See viimane võib küll ka Poolale viidata. Muuseas, kui keegi arvab, et sellise kirjaga tunk on paras rariteet ja seda endale tahab, siis olen nõus selle Vene oma vastu vahetama.
VAZi nukkvõlliprobleemist aitas üle taastamine. Olen ise näinud, kuidas nukkvõllid läbi Võru Gaasianalüsaatorite Tehase aiavõrgu sisse-välja käisid. Väidetavalt oli töö väga hea. Isiklik kogemus sama tehasega seondub eelkirjeldatud Delta esimese ketihammasrattaga. Peale 5000 km läbisõitu oli see peaaegu "siledaks" kulunud. Peale Võru tehases taastamist nägi hammasratas peale järjekordse 5000 km läbimist välja nagu uus!
Tänapäeval tuleb ida poolt ka muidugi huvitavaid asju. Nimetamata marki, olen oma kõrvaga kuulnud, kuidas maaletooja tehasest varuosi tellides humoorikalt muigab: et kas nüüd läheb tõesti õnneks ja jupp sobibki ilma kohendamata/ümber tegemata masina külge, võib peab järeleaitamistunde andma. Enamasti peabki... Ise olen ostnud traktori jagaja, millel oli metallipuru sees, see jõudis klapi vahele ja pärast esimest kangiliigutust keeldus jagaja töötamast.
Aga praak ei küsi geograafiast. Aastaid tagasi vestlesin ühe metsaveo autojuhiga. Auto oli 4 kuud vana Scania, sõitnud 70000 km, kaks kuud garantiiremondis viibinud. Kõigepealt oli nukkvõll kolmeks jupiks läinud ja seejärel avastatud, et tagasilda oli tehasest rauapuru sisse jäänud.
EDIT. Läheb küll autodest ja nõukogudest väga kaugele, aga eelmise näitega seoses meenus veel midagi. 1989, kui Husqvarnal oli 300 a. juubel ja tooted vastava kleepsuga varustadud, läks mingi ports meie maile sattunud võsasaagidest tagurpidi käima...