25-08-2012, 14:26 PM
Ei huvita Opeli jalgrattad kedagi, ei teki mingit arutelu. Isegi mitte (nagu eelnevaltki olen kurtnud) ka asjalikku dialoogi stiilis - ei ole, on küll, ise oled, mine p..sse!
Saanud aga sellest indu juurde, jätkan oma mononoogi...
Ühte teise foorumisse on keegi hr. Tüübel postitanud sadu asjalikke viiteid vanajalgratta maailma, siia teemasse pole ta vaevunud oma osa lisama, teen seda tema eest.
http://www.incarnation.be/kk_700000/1886...el-fietseb
http://www.youtube.com/watch?v=qiUbnd2lv...re=related
Nendel lehtedel sellised kaootilised opeli-teemalised pildid, nii staatilised kui ka jooksvad, suurt midagi informatiivset, aga igal juhul teemasse ja loovad meeleolu!
Nende "teise nimedega" opeli jalgratastest veel....
Oma EAG suurepärasel lehel kirjutab lgp. Ksf! Manic (kes ka tundub olevat laisaks läinud või puhkab muidu loorberitel) K. G. Reinholdi kaubamaja kohta järgmist.....
1928-1930 müüs kaubamaja muude markide hulgas ka jalgrattaid EXPORT DUX, LORD ENFIELD, RECORD STERLING (viited tuntud ja Eestis levinud välismaistele ratastele Dux, Royal-Enfield ja Sterling), ALEPO, LION, WORLD-EAGLE, COLUMBUS (sama nime kandsid Reinholdi 1929. aastal Elvas asutatud tööstuses valmistatud grammofonid); võimalik, et osa neist ratastest valmistati äri oma töökojas või telliti mõnest Tartu tööstusest.
Seal mainitud jalgraste ALEPO (jällegi, mida võiks selline täheühend tähendada või kajastada???) kohta on mul jällegi arvamine, et tegu tegelikult Opeli tehases toodetud jalgrattaga. On olemas meie Tiitsmaa-vendadel üks ALEPO sildiga raam, raaminumbriga 1772613
http://i49.tinypic.com/oqm4d5.jpg
mis on vägagi Opeli nägu šrifti ja ka sinna 20-ndate lõppu (1928-30) sobiva suurusega number. Ei osanud seda raami tollal täpsemalt uurida (paljas raam, ilma väntade ja esihargita, kui õigesti mäletan)...
http://i49.tinypic.com/214nlhd.jpg
Silt ka ilusasti vaskneetidega ees nagu Opel Rüsselheimil, Matadoril jt selle ajajärgu Opeli ratastel. Ja eks neid opeli tehase teise nime kandjaid võis meil teisi veelgi olla, nagu mainisin varemalt? Huvitav, kas need Alepod, Spordid, Matadorid jne on Eestile ainuomased või läksid ka teistesse maadesse? Võisid minna ka Saksamaale mingite teiste müüjate/väiketöökodade kaudu. Sildid pandi ikkagi Opeli tehases külge, või siis kohapeal (ühesugused punasest vasest needid)? Saksamaa neid silte üldjuhul ei tunne, Papernitzi (kirjapilt!?) sildiraamatus vist neid ka ei kohta?
No teil siis opeleid ikkagi ei ole, nagu ma aru saan? (mida pole veel foorumis kajastatud?) Või saan valesti aru?
Saanud aga sellest indu juurde, jätkan oma mononoogi...
Ühte teise foorumisse on keegi hr. Tüübel postitanud sadu asjalikke viiteid vanajalgratta maailma, siia teemasse pole ta vaevunud oma osa lisama, teen seda tema eest.
http://www.incarnation.be/kk_700000/1886...el-fietseb
http://www.youtube.com/watch?v=qiUbnd2lv...re=related
Nendel lehtedel sellised kaootilised opeli-teemalised pildid, nii staatilised kui ka jooksvad, suurt midagi informatiivset, aga igal juhul teemasse ja loovad meeleolu!
Nende "teise nimedega" opeli jalgratastest veel....
Oma EAG suurepärasel lehel kirjutab lgp. Ksf! Manic (kes ka tundub olevat laisaks läinud või puhkab muidu loorberitel) K. G. Reinholdi kaubamaja kohta järgmist.....
1928-1930 müüs kaubamaja muude markide hulgas ka jalgrattaid EXPORT DUX, LORD ENFIELD, RECORD STERLING (viited tuntud ja Eestis levinud välismaistele ratastele Dux, Royal-Enfield ja Sterling), ALEPO, LION, WORLD-EAGLE, COLUMBUS (sama nime kandsid Reinholdi 1929. aastal Elvas asutatud tööstuses valmistatud grammofonid); võimalik, et osa neist ratastest valmistati äri oma töökojas või telliti mõnest Tartu tööstusest.
Seal mainitud jalgraste ALEPO (jällegi, mida võiks selline täheühend tähendada või kajastada???) kohta on mul jällegi arvamine, et tegu tegelikult Opeli tehases toodetud jalgrattaga. On olemas meie Tiitsmaa-vendadel üks ALEPO sildiga raam, raaminumbriga 1772613
http://i49.tinypic.com/oqm4d5.jpg
mis on vägagi Opeli nägu šrifti ja ka sinna 20-ndate lõppu (1928-30) sobiva suurusega number. Ei osanud seda raami tollal täpsemalt uurida (paljas raam, ilma väntade ja esihargita, kui õigesti mäletan)...
http://i49.tinypic.com/214nlhd.jpg
Silt ka ilusasti vaskneetidega ees nagu Opel Rüsselheimil, Matadoril jt selle ajajärgu Opeli ratastel. Ja eks neid opeli tehase teise nime kandjaid võis meil teisi veelgi olla, nagu mainisin varemalt? Huvitav, kas need Alepod, Spordid, Matadorid jne on Eestile ainuomased või läksid ka teistesse maadesse? Võisid minna ka Saksamaale mingite teiste müüjate/väiketöökodade kaudu. Sildid pandi ikkagi Opeli tehases külge, või siis kohapeal (ühesugused punasest vasest needid)? Saksamaa neid silte üldjuhul ei tunne, Papernitzi (kirjapilt!?) sildiraamatus vist neid ka ei kohta?
No teil siis opeleid ikkagi ei ole, nagu ma aru saan? (mida pole veel foorumis kajastatud?) Või saan valesti aru?